دستگاه چاپ سلفون کش در کارتن سازی

دستگاه چاپ سلفون کش

 

دستگاه چاپ کارتن | دستگاه چاپ روی کارتن | دایکات پک : دستگاه چاپ سلفون کش کارتن یکی از پر کاربردترین دستگاه های چاپ در حوزه ی بسته بندی می باشد که کارایی و سرعت بالای آن کار را برای این صنایع آسانتر کرده است.

پیشرفت روزافزونی که امروزه در صنایع و کارخانجات مختلف می بینیم نیاز به جعبه های بسته بندی مدرن تر را می طلبد شما در هر صنعتی چه کوچک و چه بزرگ کار کنید برای عرضه محصولات خود به یک بسته بندی متناسب با محصول نیاز دارید.

دستگاه چاپ سلفون کش کارتن چیست

دستگاه چاپ سلفون کش کارتن با اسم دستگاه استرچ کش هم در بازار شناخته شده است. در واقع استرچ به معنی کشیدن می باشد برای پوشش مواد غذایی سرد و گرم در صنایع غذایی از استرچ استفاده می شود.

شرکت های حرفه ای در این زمینه با به روزترین تجهیزات کارتن سازی این امکان را صنایع بسته بندی فراهم کرده اند تا با تجهیزات و تکنولوژی های برتر در کارخانجات و کارگارهای خود استفاده کنند.

اگر شما هم در صنایع چاپ و بسته بندی فعالیت می کنید به دستگاه چاپ سلفون کش احتیاج پیدا می کنید.

در واقع بعد از مراحل بسته بندی به دلایل عمده ای از طریق این دستگاه لایه ای از پوشش نازک پلاستیک بر روی سطح کار چسپانده می شود. خود سلفونی که در این صنایع استفاده می شود انواع مختلفی دارد و نمونه های مات، براق، اکلیلی و …. وجود دارد که بسته به نوع بسته بندی و کارتن از جنس مناسب استفاده می شود. دستگاه های سلفون کش در انواع مختلفی وجود دارند که هر صنعتی با توجه به المان های مختلف کار و بسته بندی، یک دستگاه مورد نیاز را انتخاب می کند.

انواع کاربردهای دستگاه سلفون کش

اگر به اطراف خود نگاهی بیندازید تنوع محصولاتی که بر روی آن ها چاپ سلفون انجام شده بسیار زیاد است. تقریبا بیشتر صنایع به نوعی به دستگاه چاپ سلفون کشی کارتن نیاز دارند. همین کتاب هایی که در دستتان هستند کارت های ویزیت، کارت پستال های، جعبه های مواد غذایی، بروشورها، جعبه های لوازم آرایشی و بهداشتی همه و همه از چاپ سلفون در آن ها استفاده می شود تا هم ظاهر زیباتری داشته باشند و هم محصولی که در آن ها بسته بندی می شود ماندگاری بالایی داشته باشد و فرآیندهای حمل و نقل و جابجایی محصول آسیب نبیند.

مزیت های استفاده از این دستگاه

همانطور که از اسم دستگاه چاپ سلفون کشی کارتن پیداست برای چسباندن یک سطح سلفون بر روی کارتن یا مقوا از این دستگاه استفاده می شود. هر کارگاهی با استفاده از این دستگاه می تواند به مزیت هایی نظیر افزایش مقاومت چاپی در برابر سایش و رطوبت، بالا بودن شفافیت کار چاپی، مقاومت در برابر عواملی نظیر تای خط جلد و چین و چروک شدن و لک شدن و آفتاب خوردگی و اثر انگشت و همچنین ظاهری زیبا برسد.

سلفون ها از نظر طراحی انواع مختلفی دارند که نظیر مات و برق و .. و از لحاظ ساختار در دو نوع چسبی پایه آب و حرارتی تقسیم بندی می شود. شما برای انتخاب نوع سلفون باید سطح چاپ، کابرد کارتن در تولید، هزینه اقتصادی و سلیقه مشتری را در نظر بگیرید.

انواع مختلف آن بر اساس نحوه عملکرد

امروزه بسته بندی محصولات نقش مهمی در انتخاب آن ها توسط مشتریان دارد. هر چه جوامع پیشرفت پیدا می کنند تاثیر ان را به وضوح بر روی تولیدات خواهیم دید.

در اینجا دستگاه چاپ سلفون کشی کارتن نقش مهم و گسترده ای در پیشرفت صنایع داشته است و دیگر از آن بسته بندی های رنگ و رو رفته و پاره داخل فروشگاه ها خبری نیست و جای خود را به بسته بندی های با روکش سلفون و با طرح های چاپ زیبا داده اند و جذابیت و شکیل بودن آن ها مشتری را مجاب به خرید می کند. اما صنایع مختلف بسته به نوع بسته بندی خود از دستگاه مرتبط با کار خود استفاده می کنند که در زیر انواع دستگاه های سلفون کشی را نام می بریم.

دستگاه سلفون چسبی یا سلفون کشی سرد

عملکرد این دستگاه به نحوی است که باید فیلم را توسط چسب بر روی سطح کارتن یا جعبه بسته بندی کشید. تنها تفاوتی که با دستگاه حرارتی دارد در نداشتن حرارت و فعال شدن لایه نازک چسب سلفون به وسیله آب است. با این دستگاه می توان ارزان ترین چاپ سلفون را داشت و قابلیت سلفون کشی مات و براق دارد.

دستگاه سلفون کش حرارتی

در دستگاه سلفون حرارتی،گرم شدن توسط سیلندر ها انجام می شود و در چهار نمونه وجود دارد.

الف. گرم شدن سیلندر توسط روغن که مهمترین ویژگی آن هدایت گرمایی مناسب است.
ب. گرم شدن سیلندر با آب که سیستم هایی با این نوع سیلندر انرژی زیادی را مصرف می کنند اما ساختار آن ها متناسب با محیط زیست طراحی شده است.
ج. گرم شدن سیلندر توسط المنت که استفاده از نوع دستگاه ها به دلیل نداشتن گرمای حرارتی یکسان کیفیت پایانی را کاهش می دهد و استحکام لمینت بر سطح چاپی یکنواخت و زیبا نخواهد بود.

د. گرم شدن با مایکروویو: این مدل دستگاه جزء جدیدترین دستگاه های سلفون کش حرارتی می باشد که به دلیل استفاده از اشعه مایکرویو برای گرم کردن دستگاه چاپ سلفون یکنواخت و زیبا خواهد بود. در این دستگاه تغذیه مشابه آپارات ماشین افست است و شیت کردن به صورت اتوماتیک به وسلیه ی سیلندرهای پنوماتیک انجام می شود.

پس از اینکه با هر یک از دستگاه های حرارتی سلفون بر روی سطح قرار بگیر با استفاده از دستگاه فشار عملیات پرس انجام می شود و باعث می شود که سلفون در تمام نقاط جعبه و کارتن یکنواخت و زیبا باشد. معمولا سلفون حرارتی استحکام بالایی دارد و کار با این دستگاه آسانتر است.

اگر شما هم در صنعت خود نیاز به چاپ سلفون مخصوص به خود را دارید و یا می خواهید صنعت کارتن سازی خود را رونق ببخشید می توانید از ماشیت آلات دایکات پک دساه سلفون کش مناسب را تهیه کنید. ماشین سازی دایکات پک تولید کننده ماشین آلات کارتن سازی می باشد که بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات را عرضه می کند که می توانید انواع مدل ها را با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش و با قیمت مناسب تهیه کنید.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی

 مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی برای راه اندازی خط تولید کارتن سازی عوامل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیریت