نقش دستگاه منگنه زن اتوماتیک کارتن

دستگاه منگنه زن اتوماتیک کارتن

 

دستگاه جعبه سازی | دستگاه کارتن سازی | دایکات پک : دستگاه منگنه زن اتوماتیک کارتن یکی از بهترین جایگزین ها برای چسب زدن کارتن های بزرگ می باشد. بعصی از کارتن ها مثل کارتن های لمینتی لبه سلفونی دارد و سلفون قابلیت چسب پدیری ندارد از این رو از دستگاه های منگنه برای چسباندن آن ها استفاده می شود.

شاید تصور شما از منگنه دستگاهی کوچک و دستی باشد اما کار صنایع کارتن سازی با دستگاه های کوچک و دستی پیش نمی رود و وقتی که حجم سفارشات روزانه زیاد می شود دیگر کار با ماشین آلات دستی بازدهی مورد انتظار را نخواهد داشت.

شیوه های طراحی دستگاه منگنه زن

در صنایع کارتن سازی برای به هم پیوست دادن لبه های کارتن در بغل، زیر کارتن و درب کارتن نمی توان از دستگاه لب چسپ استفاده کرد و به نوعی اگر کالایی با وزن سنگین در کارتن ها قرار بگیرد کارتن توانایی تحمل وزن کالا را ندارد و پاره می شود در این گونه موارد برای متصل کردن لبه های کارتن به هم به جای چسپ از منگنه استفاده می کنند.

معرفی دستگاه و عملکرد آن

برای اتصال کردن تمام قطعات کارتن هایی که با دستگاه لب چسب نتوان ان ها را متصل کرد از دستگاه منگه زن اتوماتیک کارتن استفاده می شود. اسم دیگر این دستگاه کارتن دوز می باشد که با استفاده از آن می توان انواع کارتن های تک لایه، دولایه و سه لایه را منگنه کرد.

مسخصات منگنه ای که در دستگاه استفاده می شود درجه استحکام کار را تعیین می کند منگنه ها با توجه به عرض و قطر انواع مختلفی دارند و منگنه های با قطر و عرض بیشتر دارای استحکام بیشتر هم هستند که مسخصات و ضخامت منگنه ها بر اساس جنس کارتن انتخاب می شود. منگنه های از جنس پلاستیک، برنج، مس و آلومنیوم ساخته می شوند استحکام هر جنس متفاوت است که روی کارایی و استفاده آن ها هم تاثیر می گذارد.

مزایای استفاده از دستگاه منگنه زن اتوماتیک در صنعت کارتن سازی

صنعت تولید کارتن و جعبه های بسته بندی با تنوع و پیشرفت بالایی در سال های اخیر همراه بوده است. اما این پیشرفت در سایه استفاده از امکانات پیشرفته و به روز می باشد. دستگاه منگنه زن اتوماتیک کارتن یک دستگاه کاربردی و لازم برای صنعت تولید کارتن و جعبه بسته بندی است. وقتی بحث استحکام و تحمل وزن در میان باشد دیگر کارتن های چسب شده جوابگو نخواهند بود و باید از کارتن هایی استفاده شود که توسط منگنه محکم شده اند.

در دستگاه منگنه اتوماتیک دستگاه به صورت خودکار لایه ها را به هم فشار می دهد تا استحکام جعبه کارتنی بیشتر شود.
در کارتن هایی که توسط این دستگاه منگنه می شوند می توان منگنه ها را جدا کرد و بعدا دوباره کارتن را منگنه کرد.
دستگاه های اتوماتیک سرعت عمل کار را بالا می برند چون دخالت نیروی انسانی در ان ها به حداقل رسیده است و تمام لبه های کارتن به صورت اتوماتیک با منگنه به هم متصل می شوند.

منگنه به دلیل اینکه در دو مدل پنهان و آشکار بر روی کارتن ها زده می شود بر روی ظرافت کار و نوشته های روی کارتن تاثیر ندارد و کالای داخل بسته بندی را از نفود رطوبت و گرد و غبار در امان می دارد.

مشخصات این دستگاه

مدرن ترین دستگاه برای اتصال لبه های کارتن، دستگاه منگنه زن اتوماتیک کارتن می باشد. این دستگاه طبق استانداردهای روز دنیا ساخته می شود و درصد ضایعات در صنعت کارتن سازی را در مرحله اتصال به حداقل رسانده است. این دستگاه پر قدرت انرژی خود را از برق می گیرد و حتی بعضی نمونه ها انرژی برق را چند ساعت ذخیره می کنند. محدودیتی برای عملکرد دستگاه وجود ندارد و ساعت ها می توان با این دستگاه کار کرد و بهره وری را بالا برد.

این دستگاه در نمونه نیمه اتوماتیک هم وجود دارد اما مشخصات بارز نمونه ااتوماتیک دستگاه صدای حداقل، منگنه زنی مرتب و اصولی، انعطاف پذیری بالا در عملکرد و … می باشد که استفاده از ان را در صنایع گسترش داده است.

کارایی آسان دستگاه و عدم نیاز به دانش تخصصی این دستگاه را بی نیاز کرده است. شما بهتر است هر چند وقت یکبار دستگاه را روغن کاری کنید و بعد از هر بار استفاده محفظه منگنه را تمیز کنید تا مبادا منگنه های شکسته و کج و معوج شده کارایی کار را پایین بیاورند.

قیمت دستگاه منگنه زن اتوماتیک کارتن

دستگاه منگنه زن اتوماتیک کارتن بیشتر مناسب صنایعی می باشد که حجم سفارشات بالایی دارند و نمی توان در طول روز از دستگاه های دستی و نیمه اتوماتیک استفاده کرد. در این دستگاه ها به صورت خودکار عمل منگنه رنی انجام می شود و کار مرتب تر و با صرفه تر خواهد بود.

عملکرد و سرعت بالای این دستگاه می تواند در روز حجم بالایی از سفارشات را بدون خطا منگنه کند و دور ریز کارتن به حداقل برسد. به لحاظ قیمتی تا حدودی این دستگاه ها نسبت به مدل های نیمه اتوماتیک و دستی قیمت بالایی دارند. دستگاهمنگنه زن در مدل های متنوعی در بازار وجود دارد. کیفیت قزعات به کار برده شده در دستگاه، سال ساخت دستگاه، برند و خدمات پس از فروش ان رابطه مستقیم با قیمت دارند.

اینکه شما چه میزان بودجه صرف خرید می کنید و می خواهید کارایی و بهره وری دستگاه چقدر باشد همگی عواملی هستند که در انتخاب یک دستگاه با قیمت مناسب تاثیر گذار هستند. حال این سوال پیش می آید که آیا تولید کننده ایرانی وجود دارد که بتواند دستگاه منگنه زن تمام اتوماتیک را با کیفیت بالا تولید کند.

کارخانه دایکات پک تولید کننده تجهیزات کارتن است که انواع دستگاه ها را با رعایت استانداردهای جهانی تولید و عرضه می کند این تولید کننده دستگاه منگنه زن را در انواع مدل ها عرضه کرده و گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش این دستگاه گویای کیفیت بالای تولیدات دایکات پک است.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی

 مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی برای راه اندازی خط تولید کارتن سازی عوامل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیریت