انواع دستگاه لب چسب در صنعت کارتن سازی

انواع دستگاه لب چسب

ماشین آلات لب چسب | دستگاه تولید کارتن سازی | دایکات پک : انواع دستگاه لب چسب در کارتن سازی،در صنایع کارتن سازی اگر بخواهید اصولی پیش بروید نیاز دارید که دستگاه های با کیفیت و مناسبی را تهیه کنید. دستگاه لب چسب یکی از کاربردی ترین دستگاه های صنعت کارتن سازی است. در صنعت کارتن سازی این دستگاه ها هستند که کار را پیش می برند.

در گذشته این دستگاه های در نمونه های دستی بودند و هر دستگاه به چند نیروی انسانی نیاز داشت تا کار کند و حتی برخی از مراحل کلا توسط نیروی انسانی انجام می شد اما امروزه صنعت کارتن سازی تنها با شش دستگاه ورق سازی، خط کش برش، دایکات، دستگاه چاک، لب چسب کارتن و دستگاه تسمه کش پیش می رود و توانسته است با شیوه های مدرن کارتن سازی و جعبه سازی متنوع و شکیل جای خود را در صنایع محکم کند. در بین این دستگاه ها دستگاه لب چسب کارتن با کاربردی که در این صنعت ایفا می کند در طرح و طاهر کارتن های تولیدی نقش به سزایی دارد.

ماشین آلات لب چسب کارتن چیست؟

هر فردی که بخواهد کارگاه تولید کارتن راه اندازی کند حتما باید در ابتدای کار دستگاه لب چسب کارتن را خریداری کند چون جزء ماشین آلات مهم و ضروری به حساب می آید. اجزای این دستگاه شامل غلتک، قرقره و تسمه های می باشد که کار آن چسب زدن لبه کارتن می باشد. عملکرد این دستگاه به نحوی می باشد که در ابتدا کارتن های چسب کاری و لب چسب کاری شده از غلطک و تسمه ها عبور کرده و پس از پرس و شکل گیری لبه های دستگاه، قابل بسته بندی و شکل گیری می شود.

اگر بخواهیم به نحوه عملکرد این دستگاه ریزتر بپردازیم. در واقع هر کارتن برای چسب کاری مسیری را طی می کند در ابتدای کار لبه کارتن از مخزن به چسب آغشته می شود حال در مسیری با استفاده از تسمه ها و غلطک ها لبه ای که چسب به آن آغشته شده است تا می شود و بعد از این کار لبه بعدی بر روی این لبه تا شده قرار می گیرد و کارتن جمع می شود. دستگاه های لب چسب چشمی روی آن ها قرار داده می شود که دستوراتی به دستگاه داده می شود و بعد پایان دستورات خارج می شود و امکان بسته بندی را به میسر می کند.

مزیت های استفاده از دستگاه لب چسب کارتن

با انواع دستگاه لب چسب کارتن می توان بهره وری کار را تا حد زیادی افزایش داد. به طوری که می توان همزمان ۶۰۰۰ هزار کارتن را در ساعت چسب زد و تا کرد. این سرعت اگر برای کارتن هایی باشد که دایکات شده اند چندین برابر می شود چون این کارتن ها دایکات شده اند و قسمت خط تای آن ها با دایکات کاملا مشخص شده است و دقت و ظرافت بالا در این کارتن ها عمل لب چسبی را آسانتر می کند.

در گذشته که این ماشین آلات وجود نداشتند تمامی کارهای چسب زنی به صورت دستی انجام می شد و این عملیات کند پیش می رفت و استخدام بیشتر نیروی انسانی درصد سود را کاهش می داد و کلا برای سفارشات بالا مناسب نبود اما از وقتی که ماشین آلات لب چسب وارد بازار شده تاثیر بسیار زیادی بر روی بهره وری داشته است به طوری روزانه می تواند هزاران سفارش را انجام دهد بدون اینکه کیفیت کار پایین بیایید.

از دستگاه لب چسب می توان برای انواع مقواها، کارتن ها، پشت طوسی، جعبه های لمینت، کارت های دولایه، سه لایه و پنج لایه استفاده کرد.

انواع ماشین آلات لب چسب کارتن

دسته بندی دستگاه لب چسب از لحاظ کاربرد آن است و به دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تقسیم بندی می شود. ماشین آلات اتوماتیک همانطور که از نامشان پیداست نیازی به دخالت نیروی انسانی ندارند و تمام عملیات چسب زنی را به صورت خودکار و اتومات انجام می دهند و از این لحاظ جزء بهترین دستگاه ها می باشند چون ضایعات کارتن و چسب را به حداقل می رسانند.

اما قیمت بالای این دستگاه ها ممکن است امکان تهیه آن را برای کسب و کارهای نوپا محدود کند و این کسب کارها ترجیح دهند که نمونه های نیمه اتوماتیک را جایگزین کنند. هر چند که دستگاه لب چسب نیمه اتومات هم بسیار پرکاربرد و مناسب است اما تا کردن کارتن ها باید ابتدا انجام شود و سپس وارد مرحله ی لب چسب شدن شوند.

دستگاه لب چسب جعبه

از دستگاه لب چسب کارتن می توان در صنایع چاپ و بسته بندی نیز استفاده کرد این دستگاه قابلیت های زیادی را در این صنعت دارد. به طور مثال در صنایع تولید جعبه های دارو و صنایع تولید مواد غذایی حتما باید از دستگاهی استفاده شود که از نیروی انسانی در مراحل بسته بندی کمتر استفاده شود و جعبه ها به صورت اتوماتیک پر شوند و با دستگاه چسبانده شوند.

قابلیت های این دستگاه

این دستگاه قابلیت این را دارد که انواع کارتن ها را در سایز های مختلف از خیلی کوچک گرفته تا بزرگ را چسب کاری کند. نیازی نیست در کارگاه های در طول روز کلا دستگاه روشن باشد وقتی کارتن ها و بسته ها آماده چسب کاری شوند دستگاه در برای مدت زمان کوتاهی روشن می کنند و کار لب چسب را انجام می دهند سرعت بالای این دستگاه این امکان را فراهم می کند که در عرض چند دقیقه تمام سفارشات چسب کاری و آماده شوند.

نکته دیگری که در لب چسب جعبه باید به آن توجه شود نوع کارتن بسته بندی و نصب و راه اندازی درست دستگاه در کارایی موفق آن تاثیر می گذارد. وقتی از این دستگاه استفاده می شود مصرف چسب کنترل می شود و چونکه خود دستگاه چسب را به میزان بر روی کارتن ها میزند مصرف چسب با ۴۰ درصد کاهش پیدا می کند.

بحث پر اهمیت دیگری که در این خصوص وجود دارد بحث قیمت و خرید این دستگاه می باشد. شاید تنوع مدل ها و برندهای مختلف شما را در انتخاب تجهیزات مناسب سردرگم کند.

در این بین ماشین آلات دایکات پک انواع دستگاه های کارتن سازی را تولید و عرضه می کند. این موفق شده است تا تجهیزات خود را مطابق با استانداردهای روز دنیا تولید کند و خیال خریدار را از کیفیت و کارایی مورد انتظار راحت کند.دقیقا مثل خدمات تبلیغ در گوگل که با خدمات خود خیال مشتریان را از بالا بودن در گوگل راحت کرده است.

برای مشاهده تجهیزات متنوع کارتن سازی می توانید به وب سایت شرکت دایکات پک مراجعه کنید.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی

 مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی برای راه اندازی خط تولید کارتن سازی عوامل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیریت