مزیت های استفاده از کارتن بسته بندی

کارتن بسته بندی

دستگاه تولید کارتن | دستگاه لمینت کارتن | دایکات پک : انواع مختلف و گوناگونی از کارتن بسته بندی در اندازه و سایزهای مختلف در بازار وجود دارند که همه آن ها می توانند بخشی از نیازهای روزمره ما را در بسته بندی اسباب و لوازم یومیه تامین کنند. ممکن است به کرات برای همه ما پیش آمده باشد که برای عزیزی هدیه ای را در بسته بندی شیک و زیبا قرار داده و آن را به عنوان کادو به وی هدیه دهیم.

بی شک زمانی که این کار را انجام می دهیم دلمان می خواهد کادوی ما در نگاه اول و یا حتی در مقایسه با هدایای دیگران شیک تر و جذاب تر به نظر برسد. قطعا یکی از این راه ها دست یافتن به چنین هدفی یک بسته بندی زیبا و قرار دادن آن در یک باکس شیک و جذاب است.

انواع کارتن بسته بندی و کاربرد آنها

انواع گوناگونی این نوع کارتن ها از نظر ساختار، اندازه و کاربرد به موارد زیر تقسیم می شوند:

• فلوت کارتن
• کارتن لمینتی
• کارتن سینگل فیس
• کارتن سه لایه و پنج لایه
• کارتن آسپتیک
• کارتن های تاشو
• کارتن دایکاتی
• کارتن های مونو
• کارتن های راه راه
• کارتن های پنجره ای
• جعبه ساده چاک دار
• جعبه های نیمه شکاف دار
• جعبه بایگانی
• جعبه سینی
• کارتن پلاست

کارتن بسته بندی فلوت کارتن

یکی از انواع این کارتن ها که در بسیاری از اماکن و صنایع مختلف کاربری بسیاری دارد فلوت کارتن نام دارد. کارتن فلوت در واقع اشاره به شکل های موج ورق روی کارتون دارد. این فلوت ها نشان دهنده ی میزان محکمی و مقاومت کارتن است.

کارتن بسته بندی لمینیتی

کارتن لمینتی یکی دیگر از انواع کارتن ها است. در واقع لمینیت به معنی چسپاندن است. همانطور که از نام آن معلوم است در این نوع کارتن یک قسمت دیگر روی کارتن چسبانده می شود. به این طریق که ابتدا طرح ها را با دستگاه افکت بر روی یک پوستر طراحی و چاپ می کنند و در آخر روی کارتن چسبانده می شوند.

مراحل تهیه این کارتن ها عبارتند از:

۱-طراحی طرح چاپ شده روی کارتن
۲-طراحی خط تیغ روی کارتن
۳-ساختن قالب
۴-زینک گیری
۵- چاپ کردن پوستر
۶- سلفون کشی روی کل مقوا
۷-عملیات لمینت
۸-منگنه لبه ها
۹-بسته بندی
۱۰-ارسال به بازار

نکته قابل ذکر در سفارش این مدل کارتن این است که قیمت آنها نسبت به سایر مدل های دیگر اندکی بالا می باشد. اگرچه عوامل و پارامترهای مختلف دیگری از جمله؛ ابعاد، وزن و نوع فلوت در ساخت آن روی قیمت آن تاثیر مستقیم دارند. با تمامی این اوصاف این نوع کارتن طرفدار بیشتری نسبت به دیگر کارتن ها دارد و دلیل آن استفاده برای محصولات خاص و با ارزش است.

کارتن بسته بندی تاشو و کاربرد آن:

متداول ترین نوع این کارتن ها، کارتن های تاشو هستند. این کارتن ها در واقع شبیه یک ظرف نگهدارنده برای محصولات هستند و کاربرد آن ها بیشتر برای نگهداری مواد غذایی است. همچنین به کارخانه ها و شرکت ها این اجازه را می دهد تا از برند خود به صورت بسیار ماهرانه و خلاق با محصولات خود استفاده کنند. این کارتون باعث ماندگاری زیاد محصول می شود.

کارتن سینی و کاربرد آن:

کارتن بسته بندی سینی شبیه یک سینی برش داده شده اند و در میوه فروشی ها و فروشگاه ها دیده می شود. این کارتن ها در بسته بندی هایی مانند رانی، دلستر و… استفاده می شود.

کارتن های بسته بندی دایکات و کاربرد آن:

کارتن های دایکات شکل بخصوصی ندارند و ارزش آنها در صنعت بسته بندی برای تولید کارتن های تلسکوپی، دسته دار، سوراخ دار و …است.

کارتن اسپتیک و کاربرد آنها:

کارتن های بسته بندی اسپیتک از جنس ورقه های پلی اتیلن، فویل است و برای پوشش مایعات مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد این کارتن ها برای بسته بندی محصولات ضدعفونی شده مانند آب میوه، شیر، سوپ و محصولاتی مانند ماست است که غیر استریل هستند.

این نوع کارتن ها از موادی که داخل آنها است در مقابل نور، بخار، میکروبها محافظت می کند. نگهداری از مواد داخل این بسته ها به عهده پلی اتیلن است و آلومینیوم نیز از ورود نور و اکسیژن جلوگیری می کند و طعم و بوی مواد را حفظ می کند.

کارتن سینگل فیس و کاربرد آن:

کارتن بسته بندی سینگل فیس از چند لایه ساخته می شود. این کارتن ها دارای دو لایه صاف و یک لایه شیار دار هستند که لایه شیاردار در وسط دو لایه ی صاف قرار گرفته است. بخش اصلی همین لایه های شیاردار هستند که انعطاف پذیر هستند و میتوان آن را راحت دور محصولات پیچید. جنس به کار رفته در آنها، جنس کارتن های معمولی است.

کارتن های بسته بندی مونو و کاربرد آنها:

کارتن های مونو راه راه و مانند پارچه کبریتی است و کاربرد آنها در بخش های تجاری است.

کارتن های بسته بندی راه راه

کارتن های راه راه آنهایی هستند که برای اسباب کشی استفاده می کنیم چون این نوع کارتن مقاومت زیادی در وزن دارد. به این نوع کارتن؛ تخته فیبر، جعبه مقوای قهوه ای و جعبه حمل و نقل و تخته فیبر نیز می گویند.

کارتن بسته بندی پنجره ای و کاربرد آن:

کارتن پنجره ای برای لوازم تزئینی و آرایشی و بهداشتی قابل استفاده است. در طراحی این نوع کارتن قسمتی از آن شبیه پنجره باز است و کالای داخل آن را می توان مشاهده کرد به همین خاطر به آن پنجره ای می گویند.

کارتن بایگانی (جعبه بایگانی) و کاربرد آن:

کارتن بایگانی در ادارات برای بایگانی کردن اسناد و مدارک استفاده می شود.

کارتن پلاست و کاربرد آن:

کارتن پلاست دارای نام های دیگری از جمله؛ پلاست پک، پلاست شیت، کروگیت پلاست و هالو پروفیل شیت است. مهمترین ویژگی این نوع کارتن قابل بازیافت بودن آن است و کاربرد آن در صنایع مختلف است.

کارتن ساده چاکدار و کاربرد آن:

کارتن ساده چاک دار لبه های آن از پایین و بالا چاک دارد و لبه ها در هم کاملا چفت می شوند. ساده ترین نوع کارتن است.

کارتن های بسته بندی نیمه شکاف دار و کاربرد آنها:

کارتن شکاف دار، از قسمت بالا باز هستند و در دو طرف آن شکاف های وجود دارد. این نوع کارتن ها برای جابجای وسایل سنگین مانند لباسشویی، ماشین ظرفشویی و…قابل استفاده است.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی

 مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی برای راه اندازی خط تولید کارتن سازی عوامل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیریت