دستگاه چاپ سه رنگ و چاپ چهار رنگ در کارتن سازی

دستگاه چاپ سه رنگ و چاپ چهار رنگ

 

دستگاه کارتن سازی | دستگاه جعبه سازی | دایکات پک : در کارگاه‌ها و کارخانه‌های کارتن‌سازی از چندین دستگاه پرکاربرد استفاده می شود. یکی از این تجهیزات پرکاربرد دستگاه چاپ سه رنگ و چهار رنگ است که در کارگاه‌های پیشرفته بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه بیشتر از ۹۰ درصد کارتن هایی که تولید می شوند بر روی آن ها چاپ انجام می شود و در واقع همین انعطاف پذیری در تولید و چاپ سبب شده است که جعبه های چاپی در بیشتر کارخانجات و تولیدی ها مورد استفاده قرار بگیرد.

راهنمای تولید انواع دستگاه چاپ

خط تولید کارتن سازی مدرن بدون داشتن دستگاه چاپ سه رنگ و چهار رنگ امکان پذیر نیست. اگر نگاهی به بسته بندی های امروزی بیندازید به ندرت جعبه ای ساده و بدون چاپ می بینید و چاپ در واقع محصولات یک مجموعه را متمایز می کند. هر چه تعداد رنگ های چاپی بر روی یک بسته بندی متنوع تر باشد در بازاریابی تاثیر به سزایی دارد.

تولید انواع دستگاه چاپ سه رنگ

ساخت این دستگاه ها با تکنولوژی های مدرن و با حساسیت بالا انجام می شود و باید به نوعی تولید و طراحی شوند که نیاز کارگاه‌ها را به بهترین نحو ممکن رفع کنند. دستگاه های چاپ قابلیت این را دارند که بر روی انواع کارتن های چندلایه چاپ انجام دهند و بدون توجه به سایز و جنس کارتن رنگ های مختلفی را چاپ بزنند.

عملکرد این دو تجهیزات چاپ

مهمترین هدف در ساخت دستگاه چاپ سه رنگ و چهار رنگ دستیابی به تکنولوژی چاپ در رنگ های متنوع است. اگر به کارتن های لوازم خانگی نگاه کنید جذابیت خاصی ندارند و کمتر پیش می آید که یک مشتری ظاهر یک کارتن یخچال نظر او را برای خرید جلب کند ولی در بسته بندی های صنایع غذایی کیفیت و چاپ جعبه تاثیر به سزایی در جلب نظر مشتری دارد از این این دستگاه بیشتر جهت چاپ جعبه های بسته بندی برای این گونه مجموعه ها طراحی و ساخته می شوند.

راه اندازی دستگاه چاپ سه رنگ و چهار رنگ

به طور کلی مراحل ساخت و راه اندازی دستگاه چاپ سه رنگ و چهار رنگ باید توسط اپراتورهای دوره دیده و متخصص انجام شود هر مجموعه ای که این تجهیزات پیشرفته را تولید و عرضه می کند خدماتی از قبیل نصب و راه اندازی و سرویس کردن دستگاه ها و ضمانت نامه را به مشتریان می دهد. پس از نصب، کار با دستگاه ها آسان است و به دانش تخصصی نیاز نیست.

عملکرد این دستگاه به نحوی است که پس از راه اندازی دستگاه و انجام تنظیمات اولیه باید مخازن رنگ دستگاه با رنگ های مناسب پر شود و کارتن های شیت شده در قسمت ورودی دستگاه قرار داده شود تا عملیات چاپ بر روی آن ها انجام شود. در قرار دادن کارتن ها در جای مخصوص باید دقت کرد و همچنین دستگاه قبل از راه اندازی باید کاملا تراز شده باشد چون عدم تراز بودن در کیفیت چاپ تاثیر منفی می گذارد.

اهمیت ساخت ماشین آلات چاپ

اهمیت ساخت دستگاه زمانی نمایان می شود که شما در کارگاه کارتن سازی خود تنها از دستگاه های چاپ یک رنگ یا دو رنگ استفاده کرده اید و در حال حاضر با محدودیت چاپ مواجه هستید و نمی توانید در زمینه چاپ تنوع بیشتری ایجاد کنید. در واقع خرید این دستگاه تجهیزات چاپ شما را تکمیل خواهند کرد.

این دستگاه های در انواع مختلف با کارایی های متفاوت ساخته می شوند. این دستگاه ها وزن بسیار سنگینی دارند و باید محل نصب ثابتی داشته باشند و محل نصب به گونه ای نباشد که برای سرویس و نگهداری فضای کافی وجود نداشته باشد و هر بار مجبور به جابجایی دستگاه شد.

سیستم هایی که در این دستگاه ها به کار گرفته می شود بسیار ریز و دقیق است و اگر کوچکترین قطعه دچار خرابی شود و یا نصب آن صحیح نباشد کل قطعات و عملکرد دستگاه را تحت تاثیر قرار می دهد. از آنجا که اصلی ترین کار این دستگاه انتقال رنگ بر روی جعبه می باشد و قادر است طرح هایی همچون نوشته ها، الگوها، لگوی شرکت ها، تصاویر و … بر روی انواع کارتن های بزرگ و کوچک کارتن چاپ کند.

رنگ های مخصوص چاپ

رنگ های بخصوصی که برای چاپ استفاده می شود در مخزن های مخصوص دستگاه ریخته می شود و پس از آن مهرهای مخصوصی که طرح بر روی آن ها زده شده بر روی دستگاه نصب می شود.

در این مرحله با توجه به ظرفیت دستگاه تعدادی کارتن بر روی محل مخصوص قرار داده می شود و دستگاه به صورت اتوماتیک عملیات چاپ را بر روی آن ها انجام می شود مزیت این دستگاه نسبت به نمونه های یک رنگ و دو رنگ این است در در یک مرحله می توان یک طرح را کامل چاپ کرد و نیازی نیست مخزن رنگ شسته شود و دوباره از یک رنگ دیگر پر شود و عملیات چاپ تکرار شود‌.

ساخت دستگاه چاپ اتوماتیک

ساخت دستگاه چاپ اتوماتیک بازدهی را در کارگاه های تولید جعبه افزایش داد. این دستگاه ها توانایی زدن چاپ بر روی روزانه بیش از ۳۰ هزار کارتن را دارند و با توجه به طرح سفارشی می توان تنها با یک رنگ یا بیش از سه و چهار رنگ چاپ را انجام زد.

ساخت دستگاه چاپ چهار رنگ اتوماتیک

اگر عملیات چاپ ببش از چهار رنگ باشد باید دوباره مخزن های دستگاه تمیز شوند و از رنگ مورد نظر پر شوند و دوباره کارتن ها را برای بار دوم چاپ کرد. این دستگاه ها سرعت بسیار بالایی دارند و نیاز به تکرار چاپ را به حاقل رسانده اند چون چهار رنگ در چاپ نیاز بیشتر صنایع را رفع می کند.

ساخت این ماشین آلات سنگین در ایران نیز هزینه بر است و نمونه های وارداتی هم با قیمت بالایی عرضه می شوند. شرکت دایکات پک یکی از سازندگان تجهیزات کارتن سازی می باشد که توانسته است انواع دستگاه های چاپ یک رنگ، دو رنگ، سه رنگ و بیش از چهار رنگ را با قیمت مناسب در اختیار کارگارهای تولید کارتن قرار دهد.

این مجموعه تمام ماشین آلات خود را با کیفیت بالا تولید و عرضه می کنند و قطعاتی که در هر دستگاه به کار گرفته می شود از استانداردهای روز جهانی برخوردار است. خدمات پس از فروش هم جزء تعهداتی است که این مجموعه در قبال مشتریان و خریداران به صورت تمام و کمال انجام می دهد.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی

 مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی برای راه اندازی خط تولید کارتن سازی عوامل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیریت