تولید انواع دستگاه چاک زن

تولید دستگاه چاک زن

دستگاه تولید کارتن | دستگاه جعبه سازی | دایکات پک : یکی از عمده ترین سیستم های کارتن سازی دستگاه چاک زن

می باشد. عملکرد اساسی این سیستم ایجاد چاک بر روی جعبه یا کارتن می باشد. در وهله بعد کارتن شکاف دار شده به وسیله سیستمی به اسم دایکات، می شود. این سیستم در ظاهر نقص و ایراد خود را نشان نمی دهد امکان دارد بعد از چند بار کار کردن با آن متوجه خرابی آن شوید.

بهتر است که دستگاه هایی را خریداری کنید که دارای ضمانت نامه معتبر باشند و قطعات آن در بازار به آسانی یافت شوند.
با سیستم چاک زن می توان اقسام کارتن از ۳ لایه گرفته تا ۵ لایه را تولید کرد. این سیستم به صورت متداولی تنطیمات ساده ای داشته و کار با آن بسیار راحت بوده و احتیاجی به تبحر یا آموزش خاصی ندارد. ولی همواره موسساتی که این سیستم را بکار می برند شیوه کار با آن را به پرسنل خود آموزش می دهند.

انواع دستگاه چاک زن کارتن

دستگاه چاک زن به صورت کلی به دو گروه زیر تقسیم می شوند:
هریک از این سیستم ها معمولا برای کار معینی مساعد و مناسب می باشند که به شرح زیر می باشد:

دستگاه چاک زن دستی

دستگاه چاک زن دستی یکی از بخش های غیر قابل انفکاک تولیدی های کارتن می باشد. در کارتن سازی ها، اکثر مشتری ها سفارش هایی نظیر جعبه کفش دارند. آنها معمولا بعد از ساخت کارتن کفش احتیاج به کارتن مادر دارند تا این جعبه ها را بتوان در آن بسته بندی کنند.

تعداد تولید کارتن مادر محدود تر است ولی به جهت اینکه تولید کننده بتواند مبادی مشتری مداری را حفظ نماید بایستی کارتن مادر را هم تولید نماید. برای ساخت کارتن بزرگ به کارگیری از این نوع دستگاه کاملا مقرون به صرفه است. این نوع سیستم برای ساخت کلیه کارتن ها مناسب می باشد.

دستگاه چاک زن اتوماتیک

دستگاه چاک زن اتومات اکثرا برای کارتن ها و جعبه های فاقد چاپ و تعداد زیاد به کار برده می شود، چون این نوع کارتن ها تنها به چاک زدن احتیاج دارند. به عنوان مثال کارتن خیار، کارتن کدو و سایر کارتن های این شکلی ، تیراژ و تقاضای زیادی دارند ولی فاقد چاپ هستند.

در این صورت این دستگاه برای آن ها مناسب می باشد. اگر قصد داشته باشید بر روی کارتن چاپ انجام دهید و تیراژ هم زیاد باشد در این شرایط دستگاه چاپ فلکسو بهترین گزینه ممکن می تواند باشد زیرا که از لحاظ قیمت فرق چندانی با سیستم چاک زن اتومات ندارد ولی بصورت پیوسته هم چاپ می کند هم عمل چاک را انجام می دهد.

اگرچه اکثر کسب و کار ها سیستم دستی را به کار می گیرند چون که هم کار با آن آسانتر است هم قیمت آن مقرون به صرفه تر است. همانگونه که قبلا به آن اشاره شد از سیستم دستی برای ساخت کارتن های بزرگ نظیر کارتن یخچال یا تلویزیون که تیراژ کمی دارند استفاده می شود.

دستگاه اتومات با صدا کار می کند؟

همواره دستگاه چاک زن از نوع اتومات یا دستی صدای زیادی ندارند اما اگر پیچ موجود در بخش تیغ نری شل شده باشد در این شرایط زمان کار کردن سیستم تیغه های نر و ماده با همدیگر درگیر شده و نیروی زیادی را به سیستم اعمال می نماید و صدای ناهنجاری ایجاد می کند.

در این موقعیت شخص بایستی با تعمیرکار یا شخصی که سیستم را از او خریداری کرده است ارتباط برقرار نموده و بدین صورت مسئله ایجاد شده را برطرف کند. پیوسته شخص بایستی با شنیدن صدای غیر معمول از سیستم بایستی به عیب یابی آن بپردازد. اگر مسئله از تیغه این سیستم باشد و به آن فشار زیادی وارد آید امکان شکسته شدن تیغه آن زیاد است.

روش کار با دستگاه چاک زن

در هنگام نصب و راه اندازی دستگاه چاک زن معمولا تراز بودن سیستم چندان حائز اهمیت نیست. ولی پایه های آن بایستی به صورت کامل بر روی زمین قرار گیرند تا در زمان کار دستگاه دچار لرزش و تکان شدید نشود. این سیستم چه اتومات باشد چه دستی زمان کار نیروی بسیاری به آن وارد می شود. در این صورت امکان شکستن تیغه سیستم بسیار زیاد است.

بعد از مسدود کردن اندازه در سیستم چاک، بایستی پیچ و مهره های تیغه را سفت کنید. سیستم چاک زن بخش چاک جعبه یا کارتن را اعمال می کند. این سیستم دارای گوشه زن می باشد که مربوط به همان بخش چسب خورده جعبه است. بعد از اینکه ۴ خط کارتن توسط چاک زن زده شد به راحتی طول و عرض آن معلوم می شود‌. براساس این خطوط می توان سیستم چاک دستی را سازماندهی کرد.

در سیستم چاک زنی اتومات بر حسب طرح جعبه یا سایز هایی که دارید، طول و عرض را می توانید مشخص نمایید. برحسب معمول در کارتن ها دو طول و دو عرض خواهید داشت. بخش ارتفاع نیز در وسط کارتن واقع می باشد.

برندهای مختلف این دستگاه در بازار ایران

دستگاه چاک زن معمولا در بازار های ایران دارای برند های محدودی است. با سرچ کوتاهی در اینترنت می توان اقسام برند های موجود در بازار را مشاهده نمایید.

•چاک زن دستی

شرکت های معتبر و مشهوری به عنوان سازندگان سیستم های چاک زن دستی در اقصی نقاط دنیا وجود دارند که انواع متنوع و با کیفیتی از این سیستم را تولید و در نهایت مرغوبیت روانه بازار می کنند. در واقع این نوع دستگاه در گروه تجهیزات کارتن سازی، جعبه سازی و ورق ساز واقع شده است. از عمده ترین خصوصیات آن عبارت اند از:

• برای چاک زدن کارتن های بزرگ با تیراژ محدود
• دارای ساماندهی و برنامه ریزی راحت و سریع
• دارای تیغه با سطح کیفی مطلوب
• دارنده سیلندر با آبکاری کروم
• چاک زن کارتن سازی

این سیستم تیغه هایی از نوع فولاد یا اسپیکا دارد که برای انفکاک درهای طول و عرض مورد استفاده قرار می گیرند. از دیگر خصوصیات این سیستم می توان موارد زیر را نام برد:

از تنظیمات و برنامه ریزی راحتی برخوردار است.
شامل دو گونه دستی و اتومات می باشد.
حاوی گوشه زن برای تعیین کردن گوشه چسب کارتن
دارنده گارانتی تعمیر ، سرویس و تعویض قطعه های سیستم می باشد.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی

 مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی برای راه اندازی خط تولید کارتن سازی عوامل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیریت