مزایای دستگاه روتاری کارتن چیست

دستگاه روتاری کارتن

دستگاه دایکات پنگ پنگی | دستگاه چاپ کارتن | دایکات پک : دستگاه روتاری کارتن از آن دسته ماشین آلاتی می باشد که به طور قطع در هر کارگاهی که در حوزه کارتن سازی مشغول به فعالیت هستند لازم و ضروری است.شاید بتوان از سایر دستگاه ها برای تولید انواع کارتن استفاده نمود،ولی کارایی که این دستگاه دارد با بقیه کاملا متفاوت می باشد و قابلیت های آن با بقیه کاملا متفاوت می باشد.

کارتن هایی که به وسیله ی این دستگاه به تولید می رسد دارای مزایا و ویژگی های زیادی هستند که در ادامه ی مقاله به آنها اشاره خواهد شد.

دستگاه روتاری کارتن چیست؟

دستگاه روتاری کارتن برای برش مقوا و پلاستیک و ورقه های فلزی و انواع مختلف کارتن و حتی کاغذ مناسب است.با استفاده از این دستگاه می توان اشکال مختلفی را بر روی انواع کارتن ایجاد کرد و که بیشتر برای تولیدات انبوه و در مقیاس بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

با استفاده از این دستگاه می توان تولیدات یک کارگاه را به بالاترین حد خود رساند.اشکال دقیقی که به وسیله ی این دستگاه آماده می شود باید بدون دخالت دست و عدم استفاده از قیچی و یا شابلون و … است.کسانی که به صرفه جویی در زمان اعتقاد دارند مطمئنا از این دستگاه بهره ی کافی را می برند و از آن استفاده می کنند.

این دستگاه که دایکات نیز نام دارد در واقع برای شکل دادن به مقوا هایی است در اصل بدون طراحی و ساده هستند و زمانی که در درون دستگاه قرار می گیرند به اشکالی که از قبل به حافظه ی دستگاه داده شده است برش و طراحی لازم بر روی آن انجام می شود.

انواع تولیدات کارتن با دستگاه

دستگاه روتاری کارتن قابلیت تولید انوع کارتن را در اندازه ها و طرح های گوناگون دارد و برای نمونه می توان از تولید جعبه های شیرینی در مقیاس های مختلف نام برد.اکثریت کارتن های میوه از طریق این دستگاه تولید می شوند.حتی جعبه های دارو نیز که از اندازه ی کوچکی برخوردار هستند جز همین دسته هستند.تولید جعبه ی پیتزا،جعبه ی کفش،پاکت های مختلف مقوایی و امثال این ها جز تولیداتی هستند که به وسیله ی این دستگاه ساخته می شوند.

کارتن هایی که توسط دستگاه روتاری کارتن تولید می شوند معمولا از دو جنس هستند که یکی از آنها کارتن فلکسو و دومی کارتن لمینتی می باشد.معمولا کارتن هایی که تولید می شوند باید چاپ آنها و کلیشه هایی که برای طراحی آن مد نظر است را باید تهیه کنند و ابعاد را باید به صورت دقیق مشخص کنند.

در مواقعی که کارتن شکل ساده ای داشته باشد با استفاده از دستگاه های ساده ی کارتن سازی آن را می سازند.اما در برخی موارد اشکال خاصی ممکن است در تولیدات به کار رفته باشد که به طور حتم باید از طریق دستگاه روتاری برای آن اقدام نمود و آن را تولید کرد.

برای تولید ابتدا قالب مخصوصی که ابعاد محصول نهایی در آن رعایت شده است را تهیه می کنند و سپس ورق های کاغذی را با قالب های مورد نظر هم تراز می کنند و در ادامه دستگاه به صورت خودکار برش های مورد نظر را اجرا کرده و کارتن را به تولید می رساند.

انواع دستگاه روتاری کارتن

• دایکات پینگ پنگی

دلیل نام گذاری این نوع دستگاه به این دلیل است که بسیار شبیه به میز پینگ پونگ می باشد و دقیقا به مانند آن نیز به دو نفر نیروی کار در دو سمت میز نیاز دارد.

روش کار کردن با این دستگاه به این صورت است که در یک سمت میز قالب مورد نظر را قرار می دهند و ورق های را بر روی آن می گذارند و در ادامه به وسیله یک غلطک تفلونی به آن فشار آورده و در زیر آن به وسیله قالب برش های لازم داده می شود و کارتن تولید می شود.

• دستگاه دایکات فکی

از این نوع دستگاه که بسیار شبیه به آرواره های فک است،برای تولید محصولاتی که از ضخامت کمتری برخوردار هستند مورد استفاده قرار می گیرند.در این روش ورقه ها را به قالب می بندند و با فشار زیادی که به قالب وارد می کنند محصول را به تولید می رسانند.

• دستگاه دایکات

این نوع دستگاه به وسیله سیلندری خیلی قوی تولید شده است که از آن در برش اجناس خیلی محکم مانند فلز ها نیز بهره می برند.هم چنین از قابلیت های این دستگاه می توان به برش استوانه ها و سایر صفحات و .. اشاره کرد.البته این مورد از پسماند خیلی کمی نیز برخوردار است.

مزایای تولید کارتن با این دستگاه

تولیداتی که به وسیله ماشین سازی دایکات پک ساخته می شوند دارای مزیت های گوناگونی می باشند که از جمله ی آنها به کیفیت عالی کارتن های بسته بندی محصولات داخلی که برای صادرات بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

میوه هایی مانند کی وی و توت فرنگی که با توجه به اینکه جز میوه هایی هستند که امکان خراب شدن انها در جا به جایی ها وجود دارد از این نوع بسته بندی کارتن بهره می گیرند که دارای مزیت است.یکی دیگر از مزایای آن بسته بندی خلاقانه و حرفه ای است که برای بسیاری از مشتریان می تواند در نوع خود جالب و جذاب باشد.

برش هایی که در کارتن های تولیدی اعمال می شود به صورت یک نواخت و یک دست می باشد و فاقد هرگونه اشکال می باشد.یکی دیگر از مزایای آن صرفه جویی در زمان است که به نسبت سایر دستگاه ها از طول زمان کمتری برای تولید محصولات برخوردار است.

 

نکات قابل توجه در این دستگاه

در استفاده از دستگاه روتاری کارتن باید توجه داشت در تولید کارتن های با مقیاس کوچک به طور حتم باید از کلیه ی قسمت های دستگاه باید استفاده کرد و اینکه بیشترین موارد استفاده در تولید جعبه های مقوایی باشد.

برای آنکه برش های روی مقوا به صورت کامل و یک دست و همچنین بدون لرزش باشند باید میز کار و تسمه های آن را در هر حالت به اندازه ای که لازم است محکم نمایید.البته توجه داشته باشید که اگر این کار بیش از اندازه باشد می تواند به سایر قسمت های دستگاه آسیب های جدی وارد کند.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی

 مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی برای راه اندازی خط تولید کارتن سازی عوامل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیریت