معرفی ماشین آلات دایکات پینگ پنگی

ماشین آلات دایکات پینگ پنگی

 

ماشین آلات کارتن سازی | دستگاه جعبه سازی | دایکات پک : برای شروع کسب و کار کارتن سازی نیاز به دستگاه ها و ماشین آلات به روز دارید. ماشین آلات دایکات پینگ پنگی یکی از پیشرفته ترین دستگاه هایی است که توانایی تولید کارتن و جعبه هایی را دارد که با دستگاه های عادی تولید نمی شوند. استفاده از دستگاه های دایکات به نوعی صرفه جویی در زمان و همگام با تکنولوژی پیش رفتن است.

دستگاه های دایکات انواع مختلفی دارند که شامل دایکات پینگ پنگی، دایکات فکی، دایکات روتاری هستند که در اینجا می خواهیم با عملکرد مدل پینگ پنگی بیشتر آشنا شویم.

مشخصات ماشین آلات دایکات پینگ پنگی

در صنعت تولید کارتن و بسته بندی ماشین آلات دایکات پینگ پنگی از اهمیت زیادی برخوردار هستند و جزء حساس ترین دستگاه ها به شمار می روند. دلیل نامگذاری این دستگاه شباهت زیاد آن به میز پینگ پنگ است. این دستگاه ها همانند بازی پینگ پنگ به دو نیروی انسانی در دو طرف دستگاه نیاز دارد.

به طور کلی کلمه دایکات در برگیرنده مراحلی از قبیل برش فلز، پلاستیک، کاغذ، مقوا، کارتن، جعبه و … می باشد. که این برش ها با دستگاه پینگ پنگی به صورت یکسان و هم اندازه بر روی اجسام مختلف با اندازه های وسیع قابل اجرا می باشد.

نحوه عملکرد این ماشین آلات دایکات

قبل از اینکه با نحوه عملکرد این ماشین آلات دایکاتی آشنا شویم باید بیان کنیم که روز به روز نیاز صنایع به جعبه ها و کارتن های بسته بندی بیشتر می شود و نیاز صنعت به حدی گسترش پیدا کرده است که روز به روز احداث کارگاه کارتن سازی افزایش پیدا می کند. امید است که بسته بندی های کاغذی جایگزین پلاستیک شود تا قدمی در سلامت محیط زیست برداشته شود.

عملکرد این دستگاه تا حدودی متفاوت تر از سایر دستگاه های کارتن سازی است و همانطور که گفته شد مستلزم همکاری گروهی است‌ و باید دو نفر با هم فرآیند تولید را مدیریت کنند. اینکه به دو نفر نیروی انسانی برای تولید نیاز است ممکن است نوعی محدودیت به وجود بیاورد اما مزیتی که به دنبال دارد کاهش خطای انسانی است. چون در کار گروهی و بیشتر از دو نفر ممکن است خطاهایی پیش بیاید و روند کار را با مشکل روبرو کند.

قدرت ماشین آلات دایکات پینگ پنگی

قدرت این دستگاه توانایی تا و برش انواع کارتن ها و جعبه ها در اشکال هندسی مختلف دارد. همانطور که گفته شد دایکات پینگ پنگی با توجه به عرض دستگاه توانایی زیادی در زدن خط تا بر روی انواع ورق ها و برش انواع اشکال هندسی را دارا می باشد. مراحل کار با این دستگاه به شیوه ی زیر است.

در ابتدای کار شما باید قالب دلخواه خود را تعیین کنید و آن را بر روی میز دستگاه دایکات قرار دهید. در مرحله بعدی باید جعبه را بر روی قالب دلخواه بگذارید.

نحوه استارت ماشین آلات دایکات پینگ پنگی

وقتی جعبه بر روی قالب گذاشته شد با زدن دکمه استارت دستگاه با حرکت ریلی مقوای جعبه را به شکل قالب مورد نظر در می آورد. به زبانی ساده تر شما قالب را بر روی نقاله های دستگاه قرار می دهید و ورق های کارتن یا جعبه را روی آن می گذارید و پس از استارت و شروع کار کارتن به شکل قالب دلخواه می شود.

شیوه تنظیم دستگاه دایکات پینگ پنگی

در مرحله بعدی اگر بخواهید فشار غلطک را تنظیم کنید می توانید قالب را بین غلطک پرس تفلن تست بکنید و بعد از تست و اصولی پیش رفتن کار با کارتن و مقوا امتحان کنید. در مراحل ابتدایی تولید به خط ها و برش های جعبه توجه کنید و فشار مناسب را تنظیم کنید تا در مراحل تولید انبوه دچار خسارات مالی نشوید.

نکات لازم در خصوص کار با ماشین آلات دایکات پینگ پنگی

به طور معمول کارتن ها و جعبه هایی که با ماشین آلات دایکات پینگ پنگی تولید می شوند دارای ویژگی ها و ابعاد متفاوتی هستند که بسته به نیاز صنایع نوع و سایز و جنس کارتن تعریف می شود. روند تولید هر جعبه ای متفاوت می باشد و باید در مراحل تولید تمام نکات ریز و درشت را مد نظر قرار داد تا دچار ضرر مالی نشد.

بهتر است بعد از تنظیم دستگاه یک جعبه را امتحانی تولید کرد و تمام تجزیه و تحلیل های لازم را بر روی انجام داد تا از صحت مشخصات و کیفیت آن اطمینان حاصل کرد و به مرحله فرآیند انبوه رساند.

نکته حائز اهمیت دیگر در حین کار با دایکات ریلی محکم کردن بخش نیرو می باشد که حرکت آن توسط تسمه روی فولی می باشد. روغن کاری یاتاقان های دستگاه عملکرد آن را روان تر می کند و لازم است با توجه به کارکرد دستگاه تابلوی برق آن را تنظیم کرد.

مشخصات این ماشین آلات

به طوری یک سری مشخصات ثابت برای ماشین آلات دایکات پینگ پنگی وجود دارد که برخی از مشخصات ممکن است بر روی کارکرد دستگاه تاثیر بگذارد و این کارکرد را تغییر دهد. در زیر به برخی از مشخصات کلی اشاره می کنیم.

دارا بودن تایمر هایی برای زمان کار و مکان قالب.
داشتن سیستم فرمان اتوماتیک، دستی و شمارشگر
انتقال قدرت دستگاه با استفاده از تسمه و چرخ زنجیر می باشد.
داشتن سیلندر پلی اتیلن با دارا بودن پوشش ۷ سانتی متر ضخامت و بیش از ده سال عمر مفید
بالا بودن ظرفیت تولید( بیش از ۸۰۰ ضربه در ساعت)
تحمل بالای ۵۰ تن فشار برای بریدن انواع مواد
داشتن دیواره جانبی یکپارچه برای محافظت از قالب در برابر صدمات

قیمت ماشین آلات دایکات پینگ پنگی

برای تعیین قیمت ماشین آلات دایکات پینگ پنگی باید عوامل بسیاری را در نظر گرفت. مهمترین عامل تاثیر گذار در قیمت، سرعت دستگاه می باشد. معمولا دستگاه های پینگ پنگی با سه سرعت متفاوت عرضه می شوند که شامل دستگاه با سرعت کمتر و امنیت بیشتر در حین انجام کار، دستگاه های با پمپ هیدرولیک برای بالا بردن قدرت دستگاه و دستگاه های با سرعت بسیار زیاد که هر چه سرعت بیشتر باشد قیمت بالاتری هم دارد.

مشخصات فنی و ظاهری دستگاه عامل تاثیر گذار در قیمت هستند و اینکه بدنه دستگاه و شاسی از چه جنسی باشد هر چه استحکام بدنه و شاسی بیشتر باشد قطعت قیمت بالاتری هم دارد.

دستگاه های پیشرفته ای که کارکردهای متنوع و گسترده ای دارند قطعا قیمت بالاتری هم دارند اما در عوض بازدهی بیشتر و بهتری هم دارند که در مدت زمان کمی می تواند جبران قیمت بالا را بکند‌. برای اطلاع از قیمت و نحوه تهیه و کار با این دستگاه می توانید به ماشین سازی دایکات پک مراجعه کنید و بهترین و با کیفیت ترین دستگاه های کارتن سازی را مشاهده و خرید کنید.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی

 مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی برای راه اندازی خط تولید کارتن سازی عوامل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیریت