مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی

 مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی

برای راه اندازی خط تولید کارتن سازی عوامل مختلفی سر راه شما قرار می گیرد. کارتن که امروزه بخش مهمی از صنایع بسته بندی را به خود اختصاص داده است در واقع از کاغذ که مهمترین ماده اولیه در تولید این محصول می باشد ساخته می شود. امروزه صنعت بسته بندی از اهمیت زیادی برخوردار است و بیشتر تولید کنندگان سعی می کنند تا محصول نهایی به بهترین شیوه ممکن در بازار عرضه شود و به دست مشتری برسد.

برای همین است که تمامی محصولات موجود در بازار با یک بسته بندی متفاوت عرضه می شوند و هر محصول یک جعبه اختصاص به خود دارد که معرف محصول و مشخصات آن می باشد.

قبل از راه اندازی خط تولید کارتن سازی باید یک منبع معابر برای تهیه مواد اولبه پیدا کنید چون اگر از قبل بدون فکر به تهیه مواد اولیه تمام تجهیزات این کارگاه را تهیه کنید و ان را راه اندازی کنید قطعا با مشکل تهیه مواد مواجه خواهید شد و در این بین وقفه طولانی در شروع و راه اندازی خواهید داشت.

در ماشین سازی دایکات پک ما به شما بهترین مشاوره ها را جهت راه اندازی خط تولید کارگاه کارتن سازی ارائه میدهیم .

مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی کدامند

انواع مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی

مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی بسته به نوع کارتن متفاوت است. اما در اصل مهمترین ماده کاغذ است که ۸۰ درصد کارتن تولیدی را تشکیل می دهد. بیشترین هزینه ای که شما برای تهیه مواد اولیه صرف می کنید مربوط به تهیه کاغذ است و مهمترین مسئله ای که در موفقیت شما و کارگاه کارتن سازی شما دخیل است تهیه مواد اولیه با کیفیت است تا تداوم رضایت مشتریان را در تمام شرایط به دنبال داشته باشد.

عوامل متعدد در انتخاب کاغذ مصرفی در کارتن سازی

به طور کلی مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی با توجه به نوع کارتن تعیین می شود که در مورد کاغذ هم صدق می کند. کاغذهای مصرفی با توجه به شرایط کارتن از لحاظ وزن و مکان نگهداری و اینکه برای چه لایه ای مورد استفاده قرار می گیرند. هر نوع کاغذی که در این فرآیند استفاده می شود از نظر کیفیت متفاوت می باشد و این مسئله بر روی قیمت بسته بندی تاثیر می گذارد. پس قیمت یکی از المان های تاثیر گذار در انتخاب نوع کاغذ مصرفی در لایه های کارتن دارد.

مخمترین عامد که تعیین کننده نوع کاغد مصرفی است جایگاه مورد استفاده در کارتن است. اینکه کاغذ برلی چه لایه ای استفاده شود نوع ان متفاوت است.

کاغذ رویی کارتن

در کارتن سازی بخش رویی و انتخاب کاغذ برای این بخش اهمیت ویژه ای دارد. معمولا کاغذ رویه یک فرآورده دو لایه می باشد که شامل لایه رویی و لایه پایه می باشد. روش تولید این مدل کاغذ کرافت یا شبه کرافت است که دو نوع الیاف تازه و الیاف بازیافتی در تولید آن استفاده می شود.

این گونه از کاغذها مزایایی از قبیل مقاومت در برابر ترک خوردگی و سختی بالا، قیمت مناسب و چاپ پذیری می باشد.
لایه کنگره ای کارتن: لایه ی کنگره ای یا لایه موج دار بین دو کارتن وزتی بالغ بر ۱۱۲ تا ۱۸۰ گرم بر مترمربع را دارد. برای تولید این کاغذ از خمیر مخلوط که شامل سولفيت خنثي نيمه شيميايي پهن‌برگان و الياف بازيافتي است استفاده می شود.

برخی از موارد تنها از خمیر نیمه شیمیایی برای تولید لایه میانی کارتن استفاده می شود که به آن کاغذ فلوتینگ گفته می شود‌.

در این نمونه ها  روش استفاده نمی شود و ۱۰۰ درصد کاغذ را الیاف بازیافتی تشکیل می دهد که از اهار سطحی برای بالا بردن مقاومت آن استفاده می شود.

در کارتن سازی با استفاده از  لایه مقاومت را در برابر له شدن و شکستگی افزایش می دهند و استحکام مکانیکی محصول را افزایش می دهند.

کاغذ داخلی کارتن

مواد اولیه کارتن برای هر بخش از کارتن متفاوت است و همانطور که گفتیم که با توجه به نوع بسته بندی و کاربرد آن مواد اولیه هم انتخاب می شود‌ برای بخش داخلی کارتن از لحاظ برخی از ویزگی ها مشابه کاغذ رویی است. کاغد های مورد استفاده برای این بخش نیاز به چاپ، چاپ، صافی مناسب برای چاپ و … ندارد. به طور کلی می توان کل کاغذ داخلی کارتن را از الیاف بازیافتی تولید کرد به شرطی که نکات بهداشتی و اصول بهداشتی در آن رعایت شده باشد.

اهمیت مواد اولیه در خط تولید کارتن سازی

از انجا که بازار مصرف کارتن روز به روز در حال افزایش است و کارتن ها بخش مهمی از صنایع بسته بندی را بر عهده دارند مس لازم است در تهیه مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی دقت بیشتری شود. در تهیه مواد اولیه و شروع تولید کارتن باید ابتدا مشخص کرد که کارتن برای بسته بندی چه محصولی مورد استفاده قرار می گیرد.

معمولا برای بسته بندی مواد غذایی، دارو، لوازم الکترونیکی و … از کارتن های با مواد اولیه درجه یک استفاده می شود تا مواد اولیه کارتن تاثیری در کیفیت محصول بسته بندی شده نگذارد و بر روی ان اثرات مضری به جای نگذارد.

در صنایع و کارگاه های کارتن سازی از ضایعات کاغذ یا پالپ چوب برای تهیه خمیر کاغذ استفاده می شود و پس از آن سایز های مناسب بر روی ان پیاده می شود و پس ازتهیه خمیر و سایز بندی آن باید اقدام به کنگره دار کردن کارتن و چسپاندن کاغذ بر روی آن کرد و سپس به کارخانه تولید ورق و مقوای کارتن فرستاده می شود.

قیمت مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی

قیمت مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی

مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی از مواد سازگار با طبیعت و قابل بازیافت استفاده می شود. معمولا مواد اولیه در دو دسته بازیافتی و یا شیمیایی می باشد. مواد بازیافتی نسبت به مواد شیمیایی و تازه قیمت کمتری دارد و معمولا در کارتن هایی که ظاهر کارتن و جنس ان تاثیری در محصول نداشته باشد استفاده می شود مانتد کارتن لوازم خانگی، کارتن تخم مرغ و … اما در برخی موارد از خمیر چوب برای تولید مقوای کارتن ها استفاده می شود.

که قیمت بیشتری نسبت به مواد بازیافتی دارد اما با این وجود کیفیت بالا، رعایت اصول بهداشتی، مقاومت بالا، قدرت چاپ پدیری و شکل دهی آسان و … را دارد. در گذشته توجهی به فرآیند تولید کارتن و بازیافت آن نمی شد اما امروزه این صنعت در زمینه بازیافت در سطح جهانی فعال می باشد و نوید این را می دهد که با دستگاه های پیشرفته تولید کارتن بتوان ضایعات را دوباره وارد چرخه تولید کرد و تهدید محیط زیست را به حداقل ممکن رساند.

ماشین سازی دایکات پک توانسته است با تولید انواع ماشین آلات کارتن سازی قدمی مهمی در راستای راه اندازی کارگاه های با کیفیت بالا بردارد.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

فروش ماشین آلات کارتن سازی

فروش ماشین آلات کارتن سازی دستگاه لمینت کارتن | دستگاه چاک زن | دایکات پک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیریت