تعداد کارتن تولید شده در روز با دستگاه کارتن سازی

کارتن تولید شده با دستگاه کارتن سازی

 

دستگاه تولید کارتن | دستگاه جعبه سازی | دایکات پک : برای افرادی در ابتدای شروع راه اندازی کارگاه کارتن سازی هستند بازدهی و تعداد کارتن تولید شده روزانه کارتن از اهمیت بالایی برخوردار است.

اینکه چه روش ها و دستگاه هایی در این صنعت به تولید بیشتر کمک می کند یک مسئله مهم در حوزه تولید کارتن می باشد. با وجود اینکه این صنعت روز به روز در حال گسترش است اما چیزی از نیاز جامعه وم می کند و همگام با گسترش این صنعت نیاز صنایع هم به جعبه های بسته بندی بیشتر می شود.

در صنایع کارتن سازی تجهیزات پیشرفته ای به کار گرفته می شود و هر چه تکنولوژی های به کار رفته در این دستگاه ها پیشرفته باشد بازدهی بیشتری خواهند داشت البته ناگفته نماند بازدهی و تولید بیشتر زمانی موثر خواهد بود که همراه با کیفیت باشد اینکه شما دستگاهی را تهیه کنید که از آخرین تکنولوژی روز دنیا در آن استفاده شده باشد اما از مواد اولیه بی کیفیتی در آن استفاده کنید و فقط به فکر تولید بیشتر باشید قطعا در کوتاه مدت شکست خواهید خورد و به نتیجه دلخواه نخواهید رسید.

تعداد کارتن تولید شده در روز با دستگاه کارتن سازی

انواع دستگاه های مدرن کارتن سازی و نقش آن ها در تولید بیشتر

در گذشته در صنایع کارتن سازی بیشتر مراحل تولید توسط نیروی انسانی و با دست انجام می شد و همین عامل تعداد کارتن تولید شده در روز را کاهش می داد. اما عرضه و تولید تجهیزات در این زمینه کمک بسیاری به این صنایع کرد و مزایای بسیاری به همراه داشت. با استفاده از دستگاه های زیر قطعا در روز می توانید حجم زیادی از سفارشات را با کیفیت بالا تولید کنید و نیاز صنایع به کارتن های بزرگ و کوچک را در جنس های مختلف و با طرح های متفاوت رفع کنید.

دستگاه منگنه کارتن

در گذشته با استفاده از منگنه های دستی عمل منگنه کردن کارتن هایی که قابلیت چسب پذیری را نداشتند انجام می داند اما سر هم کردن کارتن های بزرگ با این دستگاه روند تولید را گسترش داده است.

دستگاه چاک زن

دستگاهی که به وسیله آن می توان طول و عرض کارتن ها از هم جدا کرد این دستگاه تیغه های محکم و برنده ای از جنس فولاد و اسمیکا دارد که ماندگاری بالا و راندمان بالایی هم دارند و به چرخه تولید سرعت می بخشند.

دستگاه تسمه کش

وقتی کارتن های تولیدی وارد مراحل نهایی می شوند توسط دستگاه تسمه کش بسته بندی می شوند. سرعت این دستگاه هم با توجه به جنس کارتن متغیر است و کاربرد آن باعث شده که صنایع بتوانند جوابگوی سفارشات زیاد باشند.

دستگاه چاپ فلکسو

حتما شما بسته ها و جعبه ها را با چاپ های متنوع و زیبا دیده اید این دستگاه به صورت اتوماتیک قابلیت چاپ یک رنگ تا چهار رنگ را دارد. سرعت چاپ و یکنواختی چاپ به بالا رفتن عملکرد کمک فراوانی می کند میانگین چام با دستگاه فلکسر رقمی بالای ۶ هزار جعبه در ساعت است که تعداد روزانه آن چیزی بالغ بر چندین میلیون چاپ است.

دستگاه خط کش برای برش

برای تولید کارتن و خط تا انداختن کارتن ها از این دستگاه پر کاربرد استفاده می شود که با داشتن ۶ تیغ برش این عمل را به خوبی و با سرعت زیادی انجام می دهد. دقت بالا و تمیزی عملکرد دستگاه، میزان ضایعات را به میزان قابل توجهی کاهش داده است که در صنعت کارتن سازی ضرورتی اجتناب ناپذیر دارد.

دستگاه لمینت کارتن

برخی از صنایع می خواهند کارتن و جعبه بسته بندی از چاپ زیبایی برخوردار باشد و قطعا زدن چاپ با دست امکان پذیر نیست. دستگاه لمینت برای این منظور طراحی شده است و زیبایی خاصی به جعبه ها می بخشد. این روش طرح چاپی را بر روی جعبه می چسباند و همین مورد موجب بالا بردن کیفیت و زیبایی بی نظیر جعبه می شود.

دستگاه دایکات

اما قالب دهی کارتن ها در سایزهای مختلف با استفاده از دستگاه دایکات انجام می شود. قالب دهی با این دستگاه بسیار مرتب و دقیق است و برای افزایش تولید بسیار موثر است.

دستگاه لب چسب

زمانی که ابعاد کارتن کوچک باشد برای سرهم کردن آن از دستگاه لب چسب استفاده می شود تا لبه جعبه و کارتن چسب زده شود اجزای اصلی دستگاه غلطک و تسمه و قرقره است.

تعداد تولید انواع جعبه با دستگاه های اتوماتیک

به طور کلی تعداد تولید کارتن تولید شده در روز به نوع کارتن چاپی و دستگاه های مورد استفاده بستگی دارد به طور کلی دو نوع کارتن چاپی و لمینتی وجود دارد که نوع چاپی در مدل های ۳ لایه و پنج لایه تولید می شود. برای اینکه به حداکثر تولید کارتن چاپی در روز برسیم به دستگاه های اتوماتیک برش، دستگاه چاپ تک رنگ، دستگاه چاک زن و دستگاه تسمه کش نیاز داریم.

البته تعداد سفارشات و تیراژ در روز خیلی مهم است. به طوری که اگر سفارش کمتر از تعداد ۵ هزار کارتن باشد و سفارش کارتن تک رنگ یا دو رنگ داده شود به راحتی می توان با استفاده از دستگاه چاپ زنجیری تک رنگ سفارش را انجام داد. به طوری که در چاپ های دو رنگ ابتدا یک بار کارتن برای چاپ اولیه در دستگاه قرار داده می شود سپس مجددا برای چاپ رنگ دوم از دستگاه عبور می کند. البته ناگفته نماند که برای چاپ دوم حتما باید سیلندر و مخزن رنگ کاملا شسته و تمیز شود سپس عملیات چاپ انجام شود.

اگر شما بخواهید به تعداد بیشتر از ده هزار کارتن چاپی در روز تولید کنید باید از دستگاه اتوماتیک چاپ فلکسو تک رنگ یا دو دنگ استفاده نمایید. اما در شروع کار همان دستگاه تک رنگ زنجیری می تواند نیاز کارگاه شما را رفع نماید. در تولیدات بالای ده هزار کارتن می توان از تجهیزات اتوماتیک دیگری نظیر دستگاه لب چسب استفاده نمود تا خط تولید با عملکرد بیشتری همراه شود. اگر بخواهید در روز تعداد کارتن های منگه دار تولید کنید حتما در خط تولید به دستگاه منگنه یا دستگاه تسمه کش نیمه اتوماتیک احتیاج خواهید داشت.

تولید کارتن های لمینتی در ایران

تولید کارتن های لمینتی

مورد دوم در خصوص کارتن های لمینتی می باشد که برای این منظور باید دستگاه خط کش برش و دستگاه دایکات پینگ پنگی و دستگاه لمینت و دستگاه تسمه کش تهیه کرد. این دستگاه های اتوماتیک خط تولید می توانند در زمان ۸ تا ۱۰ ساعت چیزی بالغ بر ۷ هزار تا ۸ هزار کارتن و جعبه تولید نمایند. البته این عدد میانگین تولید است و ممکن است سایز و نوع کارتن ها این حجم را افزایش یا کاهش دهد.

مثلا اگر بخواهید جعبه پیتزا تولید کنید این حجم به ۱۲ تا ۱۵ هزار عدد می رسد اما جعبه یخچال نهایتا ۳ هزار عدد تولید شود هرچه در این مورد سفارشات بیشتر شود می توان دستگاه لمینت و لب چسب را به مجموعه اضافه نمود. برای تهیه نمونه های با کیفیت تجهیزات کارتن سازی می توانید به شرکت دایکات پک که سازنده دهنده این ماشین آلات می باشد مراجعه کنید.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی

 مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی برای راه اندازی خط تولید کارتن سازی عوامل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیریت