آموزش کار با دستگاه کارتن سازی

آموزش کار با دستگاه کارتن سازی

دستگاه کارتن سازی | دستگاه جعبه سازی | دایکات پک : صنعت کارتن سازی هم مانند همه صنعت های دیگر یک صنعت بسیار مهم و بزرگ به شمار می آید.

در زمان گذشته به خاطر نبود تکنولوژی،در کشور کارتن سازهای زیادی وجود نداشت اما الان در کشور ما شرکت های ساخت دستگاه کارتن سازی زیادی ایجاد شده است و در بازار هم از طرف مصرف کننده ها از این محصول استقبال خیلی خوبی به عمل آمده است.

در حال حاضر یکی از اصلی ترین کالاها در صنعت بسته بندی ،کارتن ها هستند که تولیدکنندگان از آن برای بسته بندی لوکس و محکم کالاها استفاده می کنند.

برای ساخت کارتن از سه لایه کاغذ استفاده می شود که دو لایه بالایی و پایینی آن کاغذ لاینر یا کاغذ صاف است و لایه میانی کاغذ فلوتینگ یا کنگره دار است.از نظر نوع چاپ هم می توان کارتن ها را به دو دسته ی کارتن های لمینتی و کارتن های فلکسو تقسیم کرد.

مراحل ساخت دستگاه کارتن سازی:

بسته بندی کالاها و محصولات اولین چیزی است که نگاه خریدار را جلب می کند.بسته بندی کالا نقش بسیار مهمی در فروش دارد.امروزه در بازار شاهد بسته بندی های بسیار شیک و لوکس محصولات هستیم و دلیل آن هم توجه مشتری در نگاه اول به شکل بسته بندی محصول است.

چه بسا کالای در بازار وجود داشته باشد که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار باشد اما به دلیل کیفیت پایین بسته بندی آن نسبت به یک محصول بی کیفیت که بسته بندی شیکی دارد فروش کمتری داشته باشد.اما می دانیم که بسته بندی کارتنی کالاها و محصولات علاوه بر فروش و بازاریابی از کالا نیز در برابر ضربه مواظبت می کند.

مرحله اول ساخت توسط دستگاه:

قدم اول در کارتن سازی توجه به نیاز مشتری و انتظار او از بسته بندی است.زیرا انتظارات مشتری از بسته بندی است که کیفیت و نوع کارتن را تعیین می کند.مثلا اگر مشتری بخواهد کالای خود را به خارج از کشور بفرستد باید برای بسته بندی محصول خود از کارتن 5 لایه یا کنگره دار استفاده کند.

پس مهمترین قسمت طراحی و تولید در صنعت کارتون سازی آشنایی با نیاز مشتری است.بعد از روشن شدن ویژگی های فنی،کیفیت و ابعاد آن توسط مشتری یک نمونه از آن تهیه می شود و اگر مشتری آن را تایید کرد طراحی بسته بندی انجام می شود و بعد از انجام این مراحل فرایند تولید انبوه شروع می شود.

مرحله دوم ساخت دستگاه

پس از اینکه محصول توسط مشتری تایید شد برنامه تولید کالا به قسمت تولید ورق فرستاده می شود تا در این قسمت مقوا و ورقی را که مورد نیاز است تولید کنند.

وقتی که مقوای کارتن از قسمت تولید ورق تحویل گرفته می شود پس از آن با توجه به سفارش مشتری و نوع کارتنی که سفارش داده است دستگاه مربوط به آن تعیین می شود تا فرایند تولید کارتن شروع شود.

مراحل تولید کارتن احتمال دارد در یک خط پیوسته و یا به وسیله ی چند دستگاه انجام شود.مرحله تولید کارتن معمولا شروع آن با فرآیند چاپ است.

آموزش راه اندازی خط تولید کارتن سازی:

۱-راه اندازی خط تولید کارتن سازی:

برای شروع به کار و راه اندازی کارگاه کارتن سازی چند نکته بسیار مهم و قابل توجه است:

هزینه ی راه اندازی کارگاه،سود و درآمد حاصل از کارتن سازی،متراژ مورد نیاز برای کارگاه،لیست قیمت دستگاه های تولید

2-راه اندازی کارگاه کارتن سازی:

کارگاه کارتون سازی باید به شیوه ای باشد که در روز توسط دستگاه ها تقریبا 7000 الی 8000 کارتن آماده شود و تمام قسمت های کارگاه را نگیرد.،در کارگاه کارتون سازی چگونگی چیدن دستگاه ها خیلی مهم است. می توان دستگاه ها را به شکلی چید که کارگاه فضای مناسب و کافی داشته باشد.

۳-آموزش دستگاه کارتن سازی:

در ایران برای امر آموزش کارتن سازی و مراحل کارکردن با دستگاه کارتون سازی آموزشگاهی وجود ندارد که برای دیدن دوره به آنجا بروید. اما باید گفت مراحل انجام کارتون سازی و روش های تولید کارتن کار پیچیده ای نیست اما نیاز به کمی صبر و محاسبه دارد،آموزش حرفه ای فقط با کار کردن و تجربه خود شخص به وجود می آید.

۴-هزینه راه اندازی کارگاه کارتن سازی:

می توان گفت که هزینه ی راه اندازی کارگاه کارتون سازی واقعا بالاست و با یک خطا یا اشتباه کوچک تقریبا کارگاه دچار ضرر و زیان زیادی می شود.

باید به این نکته توجه داشته باشید که کارگاه برای شروع به کار به شش دستگاه نیاز دارد تا خط تولید کامل شود،اگر احتمالا یکی از دستگاه ها مشکل داشته باشد همه ی خط تولید کارگاه خوابیده و باید کارگاه را تعطیل کرد که این تعطیلی برای کارتن ساز هزینه های زیادی را در بر دارد.

۵-روش تولید و نحوه تولید کارتن:

در کارگاه با توجه به سفارش مشتری،ورق خام از کارخانه سفارش داده می شود و وقتی که ورق ها ارسال شد کارگاه آن ها را به جعبه یا کارتون موردنظر تبدیل می کند.اصلی ترین هدف در فرایند تولید کارتن،تبدیل ورق خام به کارتن یا جعبه است.دستگاه های که در کارگاه کارتن سازی وجود دارد کار آنها برش زدن و خط و چاک و چاپ کارتن می باشد.

۶-سود و درآمد کارتن سازی:

می توان گفت که سود کارگاه کارتن سازی ۶۰٪ آن بستگی به تولید کننده دارد.چون در امر کارتن سازی،کارتن ساز باید به نکات ریز توجه کند.مثلا بعضی از کارتون ها نیاز به هزینه ی اضافی ندارد.

دستگاه های مورد نیاز برای کارگاه:

۱-دستگاه خط و برش
۲-دستگاه چاپ(چاپ فلکسو تک رنگ یا چهار رنگ)
۳-دستگاه دایکات(فکی،روتاری،پینگ پنگی)
۴-دستگاه لب چسب
۵-دستگاه چاک دستی
۶-دستگاه لمینت اتومات 3.4 دستگاه لمینت دستی
۷-دستگاه تسمه کش
۸-دستگاه منگنه
۹-دستگاه چاپ تمام اتومات یا نیمه اتومات

نحوه آموزش کار با دستگاه کارتن سازی:

در کشور کارگاهی برای آموزش مستقیم کار با دستگاه کارتن سازی وجود ندارد و شخص فقط باید با کار کردن این تجربه را به دست بیاورد.و آموزش اولیه را می توان از طریق کارگاه های قبلی به دست آورد.

ولی سازنده دستگاه هنگام راه اندازی کارگاه و نصب دستگاه کارتن سازی به کارگران و کارتن سازها نحوه کار با دستگاه ها و نگهداری و محافظت از دستگاه ها را آموزش می دهند.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی

 مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی برای راه اندازی خط تولید کارتن سازی عوامل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیریت