عملکرد دستگاه تسمه کش چگونه است

عملکرد دستگاه تسمه کش

دستگاه تسمه کش کارتن | دستگاه تولید کارتن | دایکات پک : عملکرد دستگاه تسمه کش برای بسته بندی کارتن ها مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه صنعتی با ظاهری ساده نیاز کارگاه کارتن سازی را برای بسته بندی به طور کامل رفع می کند و نحوه کار با آن آسان و بی دغدغه می باشد.

برای شروع و راه اندازی یک کارگاه کارتن سازی نیاز به دستگاه های زیادی دارید که یک نمونه آن دستگاه تسمه کش می باشد. این ماشین آلات هر کدام عملکرد متفاوت و به خصوصی دارند که داشتن همه آن ها برای تولیدی کارتن ضروری هستند. با این دستگاه ها می توان انواع کارتن های کوچک و بزرگ را تولید کرد.

معرفی کامل دستگاه تسمه کش

یکی از ضروری ترین دستگاه های خط تولید کارتن، دستگاه تسمه کش است. در مراحل بسته بندی با استفاده از این دستگاه انواع متفاوتی از تسمه های فولادی و پلاستیکی بر روی جعبه های بسته بندی کشیده می شود و به کار بسته بندی سرعت می بخشد. در صنایع مختلف به ویژه صنایع بسته بندی دو نمونه ی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک این دستگاه کاربرد گسترده ای در بسته بندی کالاهای سنگین و نیمه سنگین دارند.

دلایل اهمیت تسمه کش در صنعت کارتن سازی

هر صنعتی جدای از صنایع کارتن سازی به دستگاه تسمه کش نیاز دارند و بعد از تولید محصول تا عرضه آن این بسته بندی درست است که محافظی برای محصول محسوب می شود پس لازمه صنایع در وهله ی اول تهیه دستگاه بسته بندی است. بسته بندی کالاهای تولیدی به حفظ و نگهداری آن بخصوص در مراحل حمل و نقل کمک شایانی می کند البته اگر بسته بندی اصولی انجام شود.

عملکرد انواع دستگاه تسمه کش برقی

دستگاه تسمه کش در دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک وجود دارند. عملکرد هر دو دستگاه دقیقا مانند هم است فقط در دستگاه های نیمه اتوماتیک اپراتور دستگاه باید زمانی که کارتن بر روی تسمه قرار می گیرد تسمه را به سمت ورودی دستگاه هدایت کند و بعد از آن دستگاه به صورت اتوماتیک تسمه را به دور کارتن محکم می کند. در قسمت تنظیمات فنر می توان تسمه دور کارتن را از لحاظ شلی و سفتی تنظیم کرد چون اگر تسمه زیاد از حد سفت باشد موجب پارگی کارتن خواهد شد.

در دستگاه های تسمه کش تمام اتوماتیک دیگر نیازی به حضور اپراتور برای هدایت تسمه نیست و این کار توسط خود دستگاه به صورت یکنواخت و بهتر انجام می شود. در صنایع بزرگ که حجم بسته بندی بسیار بالاست بهتر است از دستگاه های تمام اتوماتیک استفاده شود اما اگر یک کارگاه بسته بندی به تازگی راه اندازی شده باشد و بودجه کافی برای خرید دستگاه های اتوماتیک نداشته باشد می تواند از تسمه کش دستی استفاده کند.

شیوه های کارکرد آن ها

وجود دستگاه تسمه کش در صنایع بسته بندی مشکلات بسته بندی را به حد صفر رسانده است. این دستگاه به طور کلی در دو نوع پرتابل و میزی وجود دارد. از لحاظ نیروی مورد نیاز راه اندازی به چهار دسته ی زیر تقسیم بندی می شود و نوع تسمه ای که در این دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد فلزی و پلاستیکی می باشد.

تسمه کش پرتابل بادی:

عملکرد این دستگاه به وسیله نیروی باد است و در هر دو مدل تسمه وجود دارد. در صنایعی نظیر کاشی، سرامیک، موزاییک، بلوک و آجر از این مدل دستگاه استفاده می شود.

دستگاه تسمه کش پرتابل شارژی:

این دستگاه ها برای بسته بندی تیاز به کابل برق و کمپرسور ندارند و چون قدرت کششی بالایی دارند در بسته بندی محصولات سنگین وزن بسیار پر کاربرد هستند.

تسمه کش پرتابل دستی:

یکی از ساده ترین دستگاه های بسته بندی نمونه دستی می باشد که با استفاده از نیروی مکانیکی عمل می کند.

تسمه کش میزی برقی:

این دستگاه در صنایع بزرگ و تولیدی ها کاربرد گسترده ای دارد و در دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک عرضه می شود. نمونه نیمه اتوماتیک ان یک گزینه مناسب و با صرفه برای بسته بندی کارتن می باشد که با ولتاژ ۲۲۰ ولت، کار بسته بندی را انجام می دهد.

نکات مهم در خصوص عملکرد دستگاه

با توجه به توضیحاتی که در مورد انواع دستگاه تسمه کش داده شد باید بگوییم که عملکرد هر دستگاهی متفاوت بود. معمولا اگر بخواهیم دستگاه ها را از لحاظ تسمه مصرفی دسته بندی کنیم باید بگویم که دستگاه های پلاستیکی نیاز به تسمه پلاستیکی دارند، دستگاه فلزی تسمه فلزی و دستگاه هایی که با تسمه الیاف برای صنایع بخصوصی کار می کنند.

نکته دیگری که لازم است متذکر شویم دسته بندی دستگاه بر اساس نوع سطح بسته بندی هم متفاوت است که باید در حین خرید و حتی انتظاری که از عملکرد دستگاه دارید این نکته را مد نظر قرار دهید. سطح های تخت مانند کارتن و پالت و سطح های گرد و دوار مانند رول های ورق آهن، بسته بندی بشکه و تسمه کشی لوله از انواع سطوح بسته بندی هستند.

اما نکته پر اهمیت دیگر روش ساخت و کارایی دستگاه های بسته بندی می باشد که به چند کارایی مختلف وجود دارند. اولا دستگاه هایی با تسمه دندانه ثابت، دوم تسمه کش های نامحدود کش،تسمه کش های windlass هستند.

قیمت انواع دستگاه تسمه کش

دستگاه تسمه کش با توجه به عملکرد اسان و کارایی زیادی که دارد بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. این دستگاه ها در انواع صنایع غذایی، بهداشتی، خانگی و … کاربرد دارند و در کارخانجات بزرگی جزء ماشین آلات ضروری محسوب می شود.

اولا قیمت هر مدل از دستگاه با توجه به ویژگی ها و مشخصات فنی دستگاه متفاوت است. امروزه در بازار مدل های استوک دستگاه وجود دارند که قیمتی کمتر نسبت به نمونه های نو دارند هر چند ممکن است برخی از نمونه های استوک ممکن است سال های کمتری کار کرده باشند و قطعات فنی آن ها سالم باشد و قیمت ان ها مناسب باشد.

اما نا آگاهی افراد در پاره ای از مواقع ممکن است آن ها در قیمت کالای مورد نظر دچار اشتباه کند و دستگاهی با کارکرد بالا را با قیمت بالا خریداری کنند و در مدت زمان کوتاهی دستگاهی کارایی اولیه خود را از دست می دهد و فرد خریدار متضرر می شود.

بهتر است برای خرید دستگاه تسمه کش با کیفیت به ماشین آلات دایکات پک مراجعه کنید و دستگاهی با کیفیت با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش عالی را در این مجموعه خریداری کنید.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی

 مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی برای راه اندازی خط تولید کارتن سازی عوامل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیریت