نگهداری ماشین آلات کارتن سازی

ماشین آلات کارتن سازی

دستگاه کارتن سازی | دستگاه تولید کارتن | دایکات پک : امروزه شروع یک کسب و کار با تهیه ماشین آلات مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است. کارتن سازی یک از مشاغلی است که در چند دهه اخیر رونق زیادی پیدا کرده است. اگر بخواهید در این کار موفق شوید نیاز به داشتن ماشین آلات پیشرفته دارید و مهمتر از همه با نحوه نگهداری ماشین آلات کارتن سازی باید آشنا شوید.

تعمیر و نگهداری و رفع اشکالات ماشین آلات بازدهی را بالا می برد و شما لازم است که در طول یک زمان مشخص تمامی دستگاه های خود را سرویس کنید.

اهمیت خط تولید در کیفیت این ماشین آلات

آنچه در خط تولید کارتن سازی مهم است کیفیت ماشین آلات است و این کیفیت بدون سرویس و نگهداری به موقع به دست نمی آید و با امکانات و کارکرد درست دستگاه ها می توان به بهره وری مناسب دست پیدا کرد. مجموعه هایی که به سرویس و نگهداری ماشین آلات کارتن سازی مشغول هستند معمولا تمامی قطعات این دستگاه ها را به فروش می رساند و اگر احیانا یکی از قطعات دستگاه خراب باشد کلا آن را تعویض می کنند.

البته برخی از سرویس ها را خود دارندگان دستگاه ها باید به صورت مستمر انجام دهند اما سرویس هایی هم هستند که نیاز به دانش و تخصص دارند تا عمر مفید دستگاه را افزایش دهند. در زیر قصد داریم تا با روش ها و نحوه نگهداری ماشین آلات کارتن سازی بیشتر آشنا شویم‌.

تعمیر و نگهداری ماشین آلات خط تولید کارتن سازی

نحوه نگهداری ماشین آلات کارتن سازی از جهات مختلفی حائز اهمیت است و در کمیت و کیفیت محصول نهایی تاثیر دارد. استحکام و مقاومت کارتن ها و جعبه های تولیدی تماما به کیفیت دستگاه ها و مواد اولیه بستگی دارد.

امروزه بیشتر صنایع و کارخانجات محصولات خود را با بسته بندی کارتن و جعبه روانه بازار می کنند و می توانیم به وضوح در سطح شهر و فروشگاه های با انواع جعبه های بسته بندی مواجه شویم که هر کدام طرح و رنگ و ظاهر متفاوتی دارند و امید است در سال های آینده کارتن و مقوا جایگزین پلاستیک شود و طبیعت را از معضل پلاستیک نجات داد.

در حال حاضر تعمیر و نگهداری انواع ماشین آلات کارتن سازی که شامل شش دستگاه، دستگاه برش، دستگاه چاپ، دستگاه چاک زن، دستگاه دایکات، دستگاه لمینت و دستگاه تسمه کش می باشد و برای رقابت و فعالیت در این بازار نیاز است که از این دستگاه ها به درستی استفاده شود و نظافت آن ها هر روز انجام شود.

با توجه به اینکه با این 6 دستگاه می توان یک کارگاه مجهز کارتن سازی راه اندازی کرد و انواع کارتن های بسته بندی را تولید کرد پس تنها خرید و راه اندازی تولیدی کارتن مهم نیست باید حتما با نحوه نگهداری تمامی دستگاه ها آشنایی پیدا کنید تا بتوانید به سودآوری مورد انتظار خود دست پیدا کنید.

نحوه نگهداری و سرویس ماشین آلات کارتن سازی

برای آموزش نحوه نگهداری ماشین آلات کارتن سازی بهتر است قبل از شروع به کار آموزش های لازم را ببینید. درست است که این شغل پیچیدگی های خاصی ندارد اما لازم است قبل از راه اندازی کارگاه تولید کارت و جعبه با نحوه کار دستگاه ها و سرویس و نگهداری روزانه آن ها آشنایی پیدا کنید.

معمولا مراکز فروش و راه اندازی دستگاه های کارتن سازی پس از نصب دستگاه ها تمامی آموزش های لازم در خصوص نصب و نگهداری و رفع عیوب احتمالی رد می دهند و با توجه به اینکه این دستگاه ها تماما دارای گارانتی هستند پس در صورت خرابی قطعات می توان تا به پایان نرسیدن گارانتی آن ها را تعویض کرد و طبق زمانبندی خاصی نسبت به سرویس و نگهداری دستگاه اقدام کرد‌.

بعد از اینکه فروشندگان این دستگاه ها تمامی آموزش های لازم را ارائه کردند. اگر دقت و توجه لازم را داشته باشید زمان زیادی نمی برد تا تبدیل به یک استاد حرفه ای شوید.

مشکلات ناشی از عدم نگهداری و سرویس

نحوه نگهداری ماشین آلات کارتن سازی یکی از فرآیندهایی است که در چرخه تولید کارتن نباید نادیده گرفته شود. به طور مثال اگر حتی نظافت روزانه دستگاه های تولید به درستی انجام شود و پرزهای کارتن در لابلای دستگاه ها گیر کند می تواند باعث مسدود شدن مسیر مکش هوا و از کار افتادن دستگاه شود. عدم توجه به این سرویس های روزانه می تواند کلا مسیر تولید مختل کند و محصول نهایی کیفیت همیشگی و مورد انتظار را نخواهد داشت.

مراحل نگهداری ماشین آلات کارتن سازی

نحوه نگهداری ماشین آلات تولید کارتن شامل چندین بخش مختلف می باشد. سرویس نظافت ظاهری دستگاه ها به دو صورت نظافت صنعتی و نظافت ظاهری انجام می شود. در نظافت ظاهری ماشین آلات چاپ کارتن تمام قسمت های ظاهری و بدنه دستگاه نظافت و سرویس می شود و این نظافت های روزانه و گاها هفتگی راندمان کار را بالا می برد.

نظافت صنعتی ماشین آلات

در نظافت صنعتی تمام دستگاه های کارتن سازی بررسی می شوند و قطعات و نقاط حساس آنها نظافت و سرویس می شود. در این مرحله قطعات داخلی و مهم دستگاه ها از آلاینده ها پاک می شود و محیطی فراهم می شود تا محصول نهایی با کیفیت بالاتری تولید شود.

نظافت قسمت های مهم دستگاه ها نظیر موتورها و قطعات داخلی حساس باید توسط اپراتورهای حرفه ای انجام شود. تخصص و دانش فنی می تواند در کمترین زمان ممکن نواقص مکانیکی و الکتریکی را تشخیص دهد و با برنامه ریزی درست این نواقص را در کمترین زمان ممکن و با هزینه ی ناچیزی رفع می کنند. اگر تشخیص عیوب تجهیزات کارتن سازی به موقع باشد می تواند از خسارت های بیشتر پیشگیری کند و هر چه سریعتر بدون توقف کار و تولید عیوب را رفع کرد.

جدای از همه چیز کلیه ماشین آلات نیاز به روغنکاری دارند که این کار را می توان با استفاده از روغن کاری یا گریس کاری یا تزریق واسکازین داخل گیربکس ها انجام داد این کار عمر دستگاه را افزایش می دهد و از آسیب دیدگی های احتمالی جلوگیری می کند. یکی از تولید کنندگان ماشین آلات کارتن سازی دایکات پک است که خدمات پس از فروش آن به خوبی توانسته رضایت مشتریان را جلب کند.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی

 مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی برای راه اندازی خط تولید کارتن سازی عوامل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیریت