کاربردهای رایج دستگاه لمینت کارتن

دستگاه لمینت کارتن

دستگاه چاپ روی کارتن | دستگاه کارتن سازی | دایکات پک : دستگاه لمینت کارتن چیست و کاربرد دستگاه لمینت کارتن چیست؟ قبل از اینکه با کاربرد و مفهوم دستگاه لمینت آشنا شویم بهتر است با معنی لغوی لمینت آشنا شویم. لمینت در لغت به معنی چسپاندن است یعنی افزودن یک سطح به سطح دیگر است. در صنایع کارتن سازی، چاپ و بسته بندی بر روی کارتن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اینکه چه مقوایی با چه سایزی قابلیت چاپ و دارد و برای مقواهای با ضخامت بیشتر چگونه چاپ زده شود موضوعی است که مربوط به دستگاه لمینت کارتن است که در ادامه با جزئیات این دستگاه و کاربرد آن آشنا می شویم.

دستگاه لمینت کارتن چیست؟

وقتی به فروشگاه ها سر بزنید حتما محصولاتی را می بینید که با بسته بندی زیبایی عرضه شده اند این نوع بسته بندی تاثیر زیادی در فروش و بازاریابی دارد. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که در اینجا کاربرد دستگاه لمینت کارتن چیست؟

دقیقا در اینجاست که دستگاه لمینت کارتن یک گزینه مناسب برای چاپ بر روی بسته بندی محصولاتی است که نوع بسته بندی و جذابیت چاپ، نقش و اهمیت بسیاری دارد و تولیدی ها و کارخانجات می خواهند با نقش روی بسته بندی نظر مشتریان را جلب کنند که تمامی این کارها با استفاده از دستگاه لمینت کارتن سازی امکان پذیر خواهد شد.

لمینت فقط یک پوشش مخصوص کارتن نیست و در صنایع دیگری هم کاربرد دارد. با استفاده از دستگاه لمینت کارتن می توان کالاهای گران قیمت و خاص را به صورت ویژه بسته بندی کرد. عملکرد این دستگاه به نحوی است که با قرار دادن کارتن ها و پوسترها در دستگاه شروع به چسباندن پوستر بر روی کارتن ها و جعبه ها می کند و کارتن های آماده شده را تحویل می دهد.

جنس کارتن و ضخامت آن بر روی کیفیت چاپ تاثیر می گذارد به طور مثال لایه های فلوتی که ورقه های کرکره ای در داخل آن قرار دارد گزینه ی مناسبی برای چاپ لمینتی نیستند و باید بر روی آن هد چاپ سیلک انجام داده شود.

مشخصات ظاهری دستگاه لمینت

برای درک بهتر کاربرد این دستگاه ابتدا بهتر است است با مفهوم این دستگاه آشنا شویم. لمینت کارتن یکی از مراحل خدمات پس از چاپ می باشد که در صنعت چاپ و بسته بندی نقش ویژه ای دارد. دستگاهی که برای لمینت استفاده می شود از لحاظ ظاهری ساده می باشد و برای چسباندن و بسته بندی کاربرد وسیعی دارد.

از مهمترین کاربردهای دستگاه لمینت کارتن بالا بردن مقاومت جعبه ها و کارتن های انواع محصولات در حین جابجایی محصول می باشد. دادن ظاهر جذاب و زیبا به جعبه ها از دیگر کاربردهای مهم این دستگاه می باشد که سطح فروش در بازار را بالا می برد. محصولاتی که با جعبه های لمینتی بسته بندی می شوند در مقابل رطوبت، گرد و خاک و حرارت مقاوم می شوند.

کاربردهای این دستگاه در صنایع تولیدی و کارخانجات

دستگاه لمینت کارتن در کارخانجات و تولیدی های مهمی کاربرد دارند و کارتن های تولید شده با این دستگاه جهت مصارفی نظیر کارتن میوه، کارتن خرما، جعبه لامپ و لوازم برقی، انواع کارت های ویزیت، کارتن کیک و کلوچه و … کاربرد دارد. در زیر به چند کارتن لمینتی اشاره می کنیم.

جعبه های لمینتی سینگل فیس

جعبه های سینگل و سینگل A فلوت در سه کلاس متفاوت E فلوت، B فلوت، C فلوت تولید می شوند. وجه تمایز این سه کلاس در انداز۶ گام فلوتینگ میانی می باشد. در جعبه های سینگل فیس، فلوتینگ و فیس دو لایه ای هستند که جنس زیره را تشکیل می دهند و چاپ لمینت بر روی لایه فلوتینگ انجام می شود.

جعبه های لمینتی سه لا

این جعبه ها نیز همانند سینگل فیس در سه سطح فلوت E.B.C و در برخی موارد A تولید می شوند. جنس زیره این جعبه ها سه لایه که شامل یک لایه فلوتینگ و دو لایه در دو طرف آن فیس می باشد که چاپ لمینت بر روی سطح فیس و به عنوان لایه چهارم محسوب می شود.

جعبه های لمینتی پنج لا

جعبه های پنج لا دارای سطح زیره تشکیل شده از دو لایه فلوتینگ است که با سه لایه فیس احاطه شده است.

انواع دستگاه لمینت کارتن

در بسته بندی جعبه ها و کارتن های فانتزی کاربرد دستگاه لمینت کارتن چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم نوع چسب لمینت در دوام و ماندگاری انواع جعبه ها تاثیر بسزایی دارد. از انواع این دستگاه می توان به سلولز مجهز به دستگاه لمینت سرد و سلولز مجهز به دستگاه لمینت گرم اشاره کرد.

کاربرد لمینت سرد

از این دستگاه برای سینگل، کارتن سه لا و کارتن پنج لا به وسیله ی چسب سیلیکات استفاده می شود و با عرض های مختلف به صورت رول و شیت انجام می شود. در پاره ای از مواقع در صنایع بسته بندی چسب صحافی و چسب سلفون را جایگزین چسب سیلیکات می کنند.

کاربرد لمینت گرم

از دستگاه لمینت گرم برای چاپ کارت ویزیت، پوسترها، منو غذاها و کارت هدیه و … استفاده می شود و سایز های مختلفی را با توجه به نیاز مشتری چاپ می کنند.

مراحل تولید کارتن های لمینتی توسط این دستگاه

بعد از اینکه با کاربرد دستگاه لمینت کارتن چیست و انواع این دستگاه ها چه کاربردی دارند آشنا شدید نوبت به مراحل تولید کارتن توسط دستگاه لمینت می رسد. در زیر خلاصه ای از مراحل تولید کارتن لمینتی را بیان می کنیم.

آماده کردن طرح چاپی
خط تیغ را طراحی کنید.
قالب کارتن را آماده کنید
گرفتن زینک
چاپ کردن پوستر
کشیدن سلفون بر روی چاپ در صورت نیاز
انجام عملیات لمینت
تیغ زدن و دایکات
منگنه کردن و بسته بندی کردن
ارسال بسته بندی های انجام شده

در ایران ماشین سازی دایکات پک یکی از تولید کننده های دستگاه لمینت کارتن است که تمامی دستگاه های کارتن سازی را با طراحی مدرن و کیفیت بالایی تولید می کند. خدمات پس از فروش این دستگاه ها خیال مصرف کننده را بابت کیفیت برتر راضی می کند. در بازار ایران نمونه های چینی این دستگاه ها بسیار زیاد است اما دستگاه های لمینت کارتن ایرانی از استانداردهای جهانی برخوردار هستند و به خوبی توانسته اند در صنایع تولید کارتن جوابگوی نیاز صنایع و کارخانجات تولیدی باشند.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی

 مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی برای راه اندازی خط تولید کارتن سازی عوامل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیریت