دستگاه خط کش برش در صنعت کارتن سازی

دستگاه خط کش برش در کارتن سازی

 

تجهیزات کارتن سازی | دایکات پک : در صنایع کارتن سازی استفاده از دستگاه خط کش برش برای برش زدن و خط تا کردن انواع کارتن های مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه در کنار دستگاه های دیگری همچون دستگاه ورق سازی، دایکات، دستگاه چاپ، دستگاه لب چسب کارتن، دستگاه تسمه کش و دستگاه منگنه کارتن برای خط تولید کارتن ضروری می باشد.

نحوه کار با این دستگاه با توجه ویژگی های برجسته ای که در طراحی و ساخت دستگاه گنجانده شده است بسیار آسان است و با تنظیمات آسان و نصب و راه اندازی بی دغدغه ای که دارد سرعت عمل را در کارگاه ها بالا برده است.

ویژگی های دستگاه خط کش برش

از ویژگی های بارز دستگاه خط کش برش داشتن ۱۲ عدد چدن نری و ۱۲ عدد چدن مادگی می باشد که کارایی آن ها در خط تا انداختن کارتن است. همچنین ویژگی دیگری که دستگاه دارد داشتن ۶ تیغه برش است که جهت اندازه کردن یا شیت کردن کارتن کاربرد دارد.
برای صنایع نوپایی که به تازگی خط تولید کارتن سازی را راه اندازی کرده اند خریداری این دستگاه جزء الزامات می باشد چون برای تنظیم ابعادی ورق که شامل خط درب، اندازه ارتفاع و … به این دستگاه نیاز است.

در بیشتر موارد هم از دستگاه خط کش برش جهت سایز کردن طول، عرض و لب چسب کارتن و مقوا مورد استفاده قرار می گیرد. شاید عدم آگاهی افراد آن ها را از خرید این دستگاه منصرف کند و یا خرید آن را لازم ندانند که باید بگوییم هیچ ورق ارسالی از ورق سازی بدون تا خوردن با دستگاه برش قابلیت اجرایی شدن نخواهد داشت.

اهمیت استفاده از دستگاه خط کش برش

شروع کار با تجهیزات ناقص قطعا کار شما را پیش نخواهد برد. خرید 6 دستگاه اصلی در صنعت کارتن سازی می تواند کسب و کار شما را در مدت زمان کوتاهی رونق ببخشد. دستگاه خط کش برش یکی از تجهیزات اساسی است که برای برآورده شدن خواسته های شما در کارگاه کارتن سازی ضروری است و از همان ابتدا که نصب می شود دارای تیغ و خط است.

برش کارتن ها در اندازه های مورد نظر و حتی سفارشی برای صنعت بسیار مهم است این دستگاه با استفاده از تیغ هایی که دارد با اندازه های مورد نظر کارتن را برش می دهد. نکات مهمی در فرایند کار وجود دارند که باید حتما لحاظ شوند. نکته مهمی که وجود دارد تنظیم فشار دستگاه با حجم کارتن ها می باشد چون اگر تعداد کارتن ها کم باشد فشار دستگاه هم کم خواهد شد و خطی بر روی کارتن ایجاد نمی شود.

مشخصات این دستگاه در کارتن سازی

هر چه تجهیزات شما در خط تولید کارتن سازی پیشرفته و با کیفیت باشند قطعا بازدهی بیشتری هم خواهید داشت. دستگاه خط کش برش با ویژگی های کاربردی که دارد یک قسمت مهم و اصلی محسوب می شود. با توجه به اینکه این محصول از چند تکه ساخته می شود عمل تمیز کاری و تعویض تیغه ها به راحتی امکان پذیر است.

همانطور که گفتیم دستگاه داری چندین تیغ و چندین خط دوبل است که جنس سیلندرهای دستگاه از کروم سخت است. هر دستگاه باید یک میز برش داشته باشد شاسی میز از پروفیل ساخته می شود و سایز آن ۹۰×۹۰ می باشد.

پیش از اینکه کارگاه خود را راه اندازی کنید بهتر است تعیین کنید که چه مدل محصولاتی تولید می کنید. به طور مثال برای تولید کارتن ۵ لایه و ۳ لایه شما علاوه بر دستگاه برش به دستگاه چاپ غلطکی و دستگاه چاک زن کارتن نیاز است. وقتی تجهیزات شما کامل باشد قادر خواهید بود انواع کارتن های کوچک و بزرگ برای کاربردهای متنوع یخچال، لباسشویی، تلویزیون، جعبه پیتزا و … تولید کنید.

نکته مهم دیگر در این خصوص این است که اگر بخواهید محصولاتی از قبیل کاغذ، کارتن، مقوا و … را برش بزنید باید از برش قالبی استفاده نمایید. نوع کارتن و نوع کاربرد آن تعیین کننده قالب برش خواهد بود.

این دستگاه له راحتی کار می کند و نیازی نیست شما آموزش خاصی ببینید و معمولا عرضه کنندگان آموزش های ابتدایی را خواهند داد و خطرات احتمالی را گوشزد خواهند کرد تا از حوادث ناگوار جلوگیری شود.

کاربرد دستگاه خط کش برش

با توجه به اینکه تجهیزات کارتن سازی اغلب ماشین آلات سنگین و بزرگی هستند پس لازم است در همان ابتدای کار نصب شوند. دستگاه خط کش برش هم باید در همان ابتدای راه اندازی نصب شوند. تیغه های این دستگاه برای برش کارتن ها مورد استفاده قرار می گیرد و با استفاده از خط، مکان مورد نظر را از قسمت مربوط به درب کارتن خط می زنند.

ورق کارتن را در گذشته به صورت شیت شده عرضه می شد اما امروزه با افزایش قیمت ها این هزینه به صرفه نیست. این دستگاه تنظیمات بخصوص نسبت به انواع کارتن ها دارد. چون هر کارتنی فشار مختص به خود را دارد در فشار های غیر معمول باعث ترکیدن کارتن می شود.

شیوه کار با این دستگاه

در دستگاه خط کش برش باید مراحل کار به نحو احسنت انجام شود تا بازدهی مورد انتظار حاصل شود. مراحل کار با این دستگاه شامل بارگذاری و دسته کردن کارتن ها می باشد. از مهمترین اجزای دستگاه تیغ، خط سیلندر، نگهدارنده بلبرینگ و دنده زنجیرها می باشد. تمام این قطعات و اجزا باید به درستی جاگذاری شوند.

با توجه به اینکه قسمت میز دستگاه به صورت جداگانه تهیه می شود و قسمت بدنه و غلطک هم جدا تهیه می شوند با توجه کرد هنگام نصب از خط کش برش استفاده کرد تا دستگاه به خوبی کار کند. همچنین نکته دیگر توجه کردن به تراز دستگاه است.

لرزش هنگام کار به دلیل تراز نبودن می باشد که با استفاده از ابزارهای کاربردی می توان دستگاه را به خوبی تنظیم نمود. همچنین اگر سیلندرها و زنجیر و یا دنده ها مشکل داشته باشند ممکن است دستگاه با مکث زیاد روشن شود. که در این صورت می توانید به طور مرتب دستگاه را سرویس کنید و با روغن کاری هفتگی عملکرد را بهبود ببخشید.

ماشین سازی دایکات پک سازنده انواع تجهیزات کارتن سازی با ویژگی های برتر است که توانسته است هم رقیب تولید کنندگان خارجی باشد و محصولات با کیفیت و پرکاربرد را عرضه نماید.

 

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی

 مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی برای راه اندازی خط تولید کارتن سازی عوامل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیریت