انواع کارتن بسته بندی و کاربرد آنها در صنایع مختلف

انواع کارتن بسته بندی

دستگاه چاپ کارتن | دستگاه لمینت کارتن | دایکات پک : در گذشته بسته بندی محصولات با انواع کارتن بسته بندی انجام میشد. جنس کارتن بسته بندی از مقوا و تخته های فیبر چین دار می باشد. کارتن ها با توجه به کاربرد و نوع استفاده آن ها ساختار متفاوتی دارند. در زیر به انواع کارتن های بسته بندی و کاربرد آن اشاره می کنیم.

کارتن بسته بندی تاشو و کاربرد آن

کارتن تاشو در بین انواع کارتن بسته بندی و کاربرد آنها به کارتن های مقوایی یا جعبه های مقوایی شناخته شده هستند. این نوع کارتن یکی از ارزان ترین کارتن ها برای بسته بندی محصولاتی چون غلات به کار گرفته می شود و شرکت ها می توانند بر روی جعبه کارتن اسم محصول و مشخصات مربوطه را چاپ کنند و به نوعی تبلیغات خود را بر روی بسته بندی ها انجام دهند.

کارتن بسته بندی تخم مرغ

در بین انواع کارتن بسته بندی و کاربرد آن ها، کارتن تخم مرغ همانطور که از نامش پیداست برای بسته بندی و محافظت از تخم مرغ ها تولید می شود. جنس این قالب ها از خمیر قالب ساخته شده و روزنامه بازیافت شده می باشد که اخیرا از استایرن منبسط هم برای تولید کارتن تخم مرغ استفاده می شود.

کارتن بسته بندی دایکاتیو

انواع کارتن بسته بندی و کاربرد آنها بسیار گسترده است. کارتن دایکاتی ظاهر مشخصی ندارند و با استفاده از دستگاه تولید می شود. این کارتن ها در انواع مختلف سوراخ دار، تلسکوپی، کارتن دایکات بدون درب و … تولید می شوند و در صنایع از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

کارتن بسته بندی آسپتیک

به طور کلی انواع کارتن بسته بندی و کاربرد آنها بستگی به صنایع مورد استفاده دارد. کارتن های اسپتیک برای بسته بندی مایعات مورد استفاده قرار می گیرد این کارتن های از ورقه ورقه های بسته بندی مایع، فویل و پلی اتیلن ساخته می شود تا ماندگاری محصول بالا برود.

بسته بندی آبمیوه ها، شیرهای پاکتی، خامه، پنیر و … نمونه هایی از این کارتن ها هستند که از ورود باکتری ها و میکروب ها، نور و بخار به داخل جلوگیری می کند. این محصول هزینه پایینی نسبت به سایر بسته بندی های شیشه ای و پلاستیکی دارد و برای محیط زیست آسیب کمتری به دنبال دارد.

کارتن بالای شیروانی

از بین انواع کارتن بسته بندی و کاربرد آن ها می توان از کارتن بالای شیروانی برای بسته بندی محصولات مایعی چون آب میوه، شیر و … استفاده کرد. این کارتن ها با یک روکش پلی اتیلن یا دیگر تخته های بسته بندی و گاها از ورقه ورقه فویل استفاده می شود.

کارتن بسته بندی سفت و سخت

در بین انواع کارتن بسته بندی و کاربرد آن ها می توان به کارتن تنظیم که جنسی سفت و سخت دارد اشاره کرد که برای بسته بندی محصولات مهم و با ارزش بیشتر استفاده می شود کارتن گوشی های موبایل نظیر آیفون از این دسته قرار دارند.

کارتن راه راه

شما در زندگی روزمره با انواع کارتن بسته بندی و کاربرد آن ها مواجه می شوید یکی از کارتن هایی که استفاده گسترده ای دارد و هر خانواده حداقل یک بار از آنها استفاده کرده است کارتن راه راه یا یا تخته فیبر راه راه یا تخته ترکیبی می باشد که در فرهنگ عامیانه از آن به عنوان جعبه قهوه ای هم یاد می کنند.

ساختار این کارتن سه لایه از یک لایه موج دار بین دو لایه مسطح بیرونی می باشد که برای جابجایی لوازم خانگی و اسباب کشی بسیار پرکاربرد است. یکی دیگر از کاربردهای عظیم این کارتن ارسال کالاهای آماده خرده فروشی یک تولیدی به فروشگاه های عرضه کننده د سراسر کشور می باشد. در برخی موارد هم نمونه هایی از این کارتن ها برای بسته بندی مواد اولیه خرده فروشی مورد استفاده قرار می گیرد.

کارتن بسته بندی مونو

در صنایع مختلف ممکن است شرکتی در بین انواع کارتن بسته بندی و کاربرد آنها بخواهد یک کارتن در سبک ، الگو و ابعاد متفاوت و دلخواه بخواهد. کارتن های مونو با این خصوصیات تولید می شوند. این محصول در صنایع مختلف رنگ ابعاد و چاپ آن سفارشی می شود و شرکت می تواند سفارش خود را کاملا سلیقه ای تولید کند.

کارتن بسته بندی چند لایه

گاهی باید در بین انواع کارتن بسته بندی و انواع آن محصولی را انتخاب کرد که برای بسته بندی محصولات شکننده، گران قیمت و سنگین مناسب باشد. کارتن های چند لایه این استحکام لازم را دارا هستند و با داشتن بالشتک انتخابی مناسب در بین محصولات طبیعی می باشد.

کارتن با قالب پنجره ای

یکی از انواع کارتن های پنجره ای و کاربرد آنها، کارتن با قالب پنجره ای می باشد. همانطور که از نام این کارتن پیداست قسمتی از کارتن برای مشاهده ی محصول داخل بسته بندی خالی است. برای بسته بندی اشیاء زینتی و کادویی بهترین گزینه می باشند که فرم لمینت شده با لیتو با PVC یا PET کاغذ یا فیلم می باشند. این کارتن ها نسبت به نمونه های معمولی قیمت بالاتری دارند.

کارتن بسته بندی بوش

در بین انواع کارتن بسته بندی و کاربرد آن تنها کارتنی که انقلاب برپا کرده و برای نگهداری مواد غذایی، مایعات، پودرها و نیمه جامدها کاربرد دارد، کارتن بوش می باشد که ماهیت مواد را سالم نگه می دارد.

کارتن لمینتی و کاربرد آن

وقتی حرف از بسته بندی کالاهای گران قیمت باشد باید در بین انواع کارتن بسته بندی و کاربرد آن به دنبال یک محصول مناسب و با کیفیت باید باشیم. کارتن لمینتی به دلیل حمل و نقل آسان و چاپ آسان و با کیفیت بر روی انها مورد توجه صنایع زیادی قرار گرفته است. لمینت باعث ماندگاری محصول در برابر چربی، ساییدگی، چین خوردگی و رطوبت می شود.

دایکات پک سازنده ماشین آلات کارتن سازی است و انواع دستگاه ی مختلف ساخت کارتن را تولید می کند. برای افرادی که بخواهند این صنعت را شروع کنند و یا حوزه ی کاری خود را گسترده تر کنند می توانند از ماشین آلات با کیفیت این مجموعه بهره مند شوند.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی

 مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی برای راه اندازی خط تولید کارتن سازی عوامل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیریت