راه اندازی خط تولید جعبه سازی

راه اندازی خط تولید جعبه سازی

دستگاه کارتن سازی | دستگاه جعبه سازی | دایکات پک : راه اندازی خط تولید جعبه سازی در حالت پیشرفته آن می تواند بیشتر از صد مدل از انواع مختلف آن را به تولید برساند. با توسعه بازار های فروش محصولات، نیاز به تولید هر چه بیشتر جعبه و کارتن در سطح جوامع گوناگون احساس شده است. برای بر طرف کردن این نیاز دستگاه های متفاوتی اختراع شده است که با توجه به نوع کاربری و میزان استفاده از آنها مورد استفاده قرار می گیرند.

خطوط تولیدی که در مقیاس کوچک تا بزرگ آن موجود می باشند، قادر هستند با سرعت های متفاوت انواع جعبه ها را بسازند و بدون فوت وقت این کار را ادامه دهند و آنها را به دست مشتریان برساند.

مزیت های راه اندازی خط تولید جعبه سازی

خط تولید جعبه سازی مزایای فراوانی دارد که فرایند ساخت جعبه و کارتن را به صورت اصولی و سیستماتیک بهینه می کند. به طور معمول از جعبه ها برای بسته بندی انواع مواد غذای و دارویی، میوه ها، دستگاه های مکانیکی و الکترونیکی و … استفاده می کنند که به تناسب هر کدام از آنها دارای جنس ها و سایزهای متفاوتی هستند.

در برخی از این خطوط تولید تنها به زمان کمتر از یک دقیقه نیاز است تا تنظیم شود و فرآیند ساخت جعبه در طرح ها و اندازه های کاملا متفاوت را آغاز کند. ساخت جعبه با کارتن شباهت بسیار زیادی دارد و اندک تفاوت هایی که دارند به مواد اولیه ای که در آنها مورد استفاده قرار می گیرد بر می گردد. البته می توان اینطور هم عنوان کرد که تنوع در ساعت جعبه به دلیلی که ذکر شد نیز بیشتر است.

فناوری های بکار رفته در این خطوط تولید موجب شده است که جعبه های تولیدی به نوعی نقش محافظ را برای کالا ها بازی کنند و از طرفی برای زیباتر نشان دادن و معرفی محصول نیز به عنوان تبلیغ کننده ی قوی عمل کنند. قطعا یکی از عواملی که مشتریان را به سمت و سوی خرید محصول می کشاند جعبه و روکش محافظ زیبای آن است که به وسیله ی همین خطوط تولید به مرحله ساخت می رسد.

دستگاه های لازم برای خط تولید

داشتن اطلاعاتی در خصوص خط تولید جعبه سازی برای کسانی که علاقمند به این کار هستند خالی از لطف نیست. به طور کلی این خط تولید از یک سری دستگاه ها بهره می گیرد که در ذیل به آنها به صورت مختصر اشاره شده است.

یکی از این موارد دستگاه منگنه است که کاربرد آن در جعبه هایی است که جایی برای چسب در آنها تعبیه و مشخص نشده است و بالاجبار باید از این دستگاه استفاده کرد.

یکی دیگر از دستگاه های موجود در خطوط تولید دستگاه چاک زن نام دارد که کاربرد آن در جداسازی و برش طولی و عرضی جعبه ها می باشد که برای انجام این کار از تیغه های فولادی و اسپیکا بهره می گیرد.

بسته بندی نهایی جعبه های تولید شده به وسیله دستگاه تسمه کش امکان پذیر می باشد. این دستگاه مزیت دیگری نیز دارد که آن شمارش تعداد دستگاه های تولید شده در زمان مشخص است.

دستگاه چاپ فلکسو از دیگر دستگاه های مورد استفاده در خط تولید جعبه سازی است. سرعت عمل این دستگاه به حدی است که می تواند حدود 6000 جعبه را در مدت زمان یک ساعته به چاپ برساند. این دستگاه چاپ هم زمان چهار را می تواند انجام دهد. البته باید به یک نکته توجه کرد که اگر میزان جعبه های تولیدی کمتر از میزان کار دستگاه باشد نباید از آن استفاده کرد و باید صبر کرد تا تولیدات کارخانه به حد مجاز برسد تا کارایی دستگاه به مرور زمان از بین نرود.

دیگر دستگاه های مورد نیاز خط تولید

دستگاه خط کش برش که از آن برای خط تا انداختن مورد استفاده قرار می گیرد از دیگر ملزومات خطوط تولید جعبه سازی می باشد. مزیت این دستگاه شش تیغه بودن آن است که سهولت کار را به ارمغان آورده است.

بیشترین تاثیر زیبایی کار بر عهده دستگاه لمینت است که عمل چسب زدن بر روی جعبه را انجام می دهد. از دیگر دستگاه های تاثیر گذار در خطوط تولید که به عنوان پاشنه آشیل آن نیز می باشد دستگاه دایکات است که موارد استفاده آن در قالب دهی و فرم دهی جعبه ها می باشد. نهایتا لبه های جعبه ها به وسیله دستگاه لب چسب باید چسب زده شوند.

فضای مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید

قطع به یقین راه اندازی خط تولید جعبه سازی نیازمند فضای با کاربری کارگاهی در مقیاس بزرگ می باشد. نصب هر کدام از دستگاه هایی مورد استفاده در خط تولید به فضایی چند برابری نیاز دارد که این کار به دلیل سهولت در کار کردن با آن است و باید حتما مورد توجه قرار بگیرد.

اما برابر تجربیات و مطالعاتی که انجام شده است، میزان حداقل فضایی که برای شروع به کار مورد نیاز می باشد حدوده 250 متر است و باید در محدوده ی کارگاهی فضاهای ذخیره نیز مشخص شده باشد. این کار به دلیل آن است که اگر میزان سفارشات خیلی بالا باشد و صاحبان خطوط تولید بخواهند آن را گسترش دهند به لحاظ فضای کاربری دچار مشکل نشوند.

شروع هر خط تولیدی نیاز به تامین نیروی برق مصرفی دارد که با توجه به اینکه دستگاه های متعددی به صورت همزمان روشن می شوند و در حال کار می باشند باید برق آن به طور حتم سه فاز باشد تا بتواند جوابگوی آن همه دستگاه باشد.

راه اندازی خط تولید جعبه سازی در ابتدای کار به نیروی انسانی زیادی نیاز ندارد. البته پس از مدتی که میزان سفارشات افزایش یابد امکان دارد کارگاه به صورت دو شیفت اداره شود که نیازمند به کارگیری نیروی کار جدید می باشد.

هزینه راه اندازی خط تولید جعبه سازی

راه اندازی خط تولید جعبه سازی معمولا شامل هزینه های زیادی می شود. در وهله اول تامین فضای مورد نیاز و انجام امورات روتین آن برای نصب دستگاه ها در بر دارنده هزینه هایی است که باید مد نظر قرار بگیرد. در مرحله بعدی هزینه خرید هر کدام از دستگاه های مورد نیاز در خط تولید است که باید در هزینه های کلی اعمال شود. البته سوای همه این موارد باید میزان نیروی انسانی و حق و حقوق آنها را نیز در هزینه کرد اولیه خط تولید لحاظ کرد.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی

 مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی برای راه اندازی خط تولید کارتن سازی عوامل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیریت