فضای لازم برای یک کارگاه کارتن سازی

کارگاه کارتن سازی

ماشین آلات کارتن سازی | دستگاه لمینت کارتن | دایکات پک : امروزه تمام مراحل تولید کارتن توسط دستگاه انجام می شود پس لازم است با توجه به ابعاد دستگاه و حجم کاری خود فضای مناسبی را برای کارگاه خود تدارک ببینید.

صنایع کارتن سازی در واقع جز صنایع تولیدی محسوب می شوند و برای راه اندازی آنها لازم است ابتدا اهداف خود را تعیین کنید. اینکه شما چه مدل کارتن هایی را تولید می کنید و آیا در آینده می خواهید تولیدات خود را گسترش دهید و از تجهیزات متنوع تر استفاده کنید. تمام اینها می تواند به شما یک طرح کلی بدهد که تعیین کنید چه مقدار فضا را برای راه اندازی یک تولیدی نیاز دارید و آیا این فضا جوابگوی این خواهد بود که بعدا بتوانید تجهیزات خود را گسترش دهید و محصولات خود را متنوع تر کنید.

 

به طور کلی برای اینکه بخواهیم یک برآورد کلی از فضای مورد نیاز برای کارگاه کارتن سازی داشته باشیم ابتدا باید علاوه بر محیط کاری دستگاه ها محیطی هم برای تولیدات، مواد اولیه، ضایعات، نیروی انسانی، دفتر سفارشات و … اختصاص دهید. شما برای تولید کارتن به شش دستگاه اصلی دستگاه خط کش برش، دستگاه چاک زن، دستگاه چاپ کارتن، دستگاه تسمه کش، دستگاه دایکات و دستگاه لمینت نیاز دارید که هر کدام از دستگاه های باید یک فضای مناسب و ثابت داشته باشند.

اهمیت فضای مناسب برای کارگاه کارتن سازی

در کارگاه های تولیدی بخصوص کارگاه کارتن سازی هر چه مساحت فضا بیشتر باشد مسلما بهتر خواهد بود. در این کارگاه های ابعاد دستگاه ها بزرگ است و نمی توان در یک محیط کوچک چندین دستگاه بزرگ و صنعتی را جا داد. هر دستگاه حداقل به دو برابر حجم خود به فضا نیاز دارد. اگر از ابتدای احداث خط تولید کارتن فضایی با چند برابر ظرفیت را بگیرید علاوه بر بازدهی بالا، کارگران هم در محیط راحت تر هستند و بهتر می توانند کار کنند.

مساحت مورد نیاز برای احداث کارگاه کارتن سازی

شاید شما در ابتدای احداث کارگاه کارتن سازی با تصور اینکه حجم سفارشات بالایی نخواهید داشت فضای کوچکی را در نظر بگیرید. اما باید بدانید که در فضاهای کوچک بازدهی به شدت پایین می آید و کارگران فضای کافی برای کار کردن نخواهند داشت. برای شروع به کار به طور میانگین شما به ۲۵۰ متر کارگاه نیاز دارید که می توانید به بخش های مختلفی آن را تقسیم بندی کنید و کار خود را رونق ببخشید.

معمولا پس از مدتی کار شما رونق پیدا می کند و سفارشات بیشتری خواهید داشت.

در کارگاه ها باید هر دستگاه فضای مناسب برای نصب داشته باشد و به راحتی بتوان آن را سرویس و نگهداری کرد. قرار دادن تمام دستگاه ها در یک محیط کوچک امکان نظافت و سرویس دهی دستگاه ها را به شدت پایین می آورد.

مزایای داشتن فضا با مساحت زیاد برای کارگاه

وقتی اسم کارگاه کارتن سازی را می شنویم ناخودآگاه محیطی با فضای زیاد را تصور می کنیم که دقیقا باید همین طور هم باشد چون فضای کوچک هیچوقت جوابگوی حجم بالای سفارشات و کار نیست. صنعت کارتن سازی یک صنعت با سفارشات متنوع و گسترده است و معمولا برای صنایع و کارخانجات بزرگ کارتن و جعبه بسته بندی تولید می کند.

پس شما علاوه بر فضای کاری باید فضایی را مختص به محصولات تولیدی داشته باشید. از آنجا که کارتن یک محصول بازیافتی است و شما ممکن است خط تولید کارتن بازیافتی را هم داشته باشید پس اختصاص دادن فضای زیاد برای این کارگاه کار شما را تا حد زیادی آسانتر می کند.

در فضاهای بزرگ نیروی کار روحیه بهتری دارند و برای هر دستگاه می توان چند نفر متصدی استخدام کرد تا کار زودتر پیش برود.
از آنجا که کارتن ها انواع مختلفی دارند و هر کارتنی با دستگاه های بخصوصی تولید می شوند پس اگر تولید خود را محدود به یک مدل محصول کنید مسلما به فضای کمتری هم احتیاج دارید اما در صورتی که بخواهید کارخانه کارتن سازی راه اندازی کنید و انواع مدل های کارتن را تولید را تولید کنید قطعا به دستگاه هایی با تکنولوژی های پیشرفته نیاز خواهید داشت پس با تعیین سطح تولیدات خود می توانید فضای مورد نظر خود را نیز تخمین بزنید.

با توجه به اینکه کارگاه های بزرگ در جلب نظر مشتریان تاثیر زیادی دارد پس بهتر است قبل از راه اندازی خوب در مورد فضا تحقیق کنید و مکانی را انتخاب کنید که تمام معیارهای فضای مناسب را داشته باشد.

فضای لازم برای کارگاه تولید کارتن

به طور کلی چه شما بخواهید کارگاه کارتن سازی دایر کنید یا کارخانه کارتن سازی به انواع دستگاه ها نیاز خواهید داشت و حتما باید برای پیش بردن تخصصی کار باید دستگاه ها را تهیه کنید. اما نکته مهم اینجاست که افراد ممکن است فقط ماشین آلات را در نظر بگیرند و نسبت به تجهیزات دیگر بی توجه باشند.

شما حتما برای مواد اولیه به یک محیط مجزا نیاز دارد و اگر بخواهید در روز ۵ هزار کارتن تولید کنید باید فضایی حدود ۵۰۰ تا ۵۰۰ متر داشته باشید. امکان تولید هر چند تا کارتن در روز وجود دارد اما مشکل مهمی که در تولیدات بالا مشاهده می شود فضا برای انبار کردن کارتن تا زمان بارگیری و ارسال است. که احتمالا در کارگاه های کوچک با حجم سفارشات بالا به مشکل کمبود جا برخورد کنند و مجبور شوند که یا کارگاه را بزرگتر کنند و یا اینکه حجم سفارشات را پایین بیاورند.

اگر بخواهید کارگاه تولید کارتن خود را به کارخانه تولید کارتن گسترش دهید باید توان تولید ۳۰ هزار عدد کارتن در روز را داشته باشید و برای این ۳۰ هزار کارتن نیاز به فضایی حدود ۲ تا ۳ هزار متر دارید.

شرکت دایکات پک سازنده ماشین آلات کارتن سازی است که شما را در زمینه فضای لازم برای هر دستگاه راهنمایی می کند و شما می توانید انواع دستگاه ها را با کیفیت بی نظیر از این مجموعه خریداری کنید. این شرکت با آموزش های اولیه و تعمیر و نگهداری و سرویس دستگاه ها تنها شرکتی است که شما می توانید با خیال راحت خرید، نصب و نگهداری تجهیزات خود را به آن ها بسپارید.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی

 مواد اولیه برای خط تولید کارتن سازی برای راه اندازی خط تولید کارتن سازی عوامل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیریت